9 بهمن 1390
شماره خبر: 4483

نمایش خیابانی من، تو، ما، شما، ایشان از ترکیه اجرا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نمایش خیابانی من، تو، ما، شما، ایشان از ترکیه اجرا شد

در دومین روز از اجرای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش خیابانی من، تو، ما، شما، ایشان از کشور ترکیه در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا شد.
گروه نمایشی جوجونا باز لار، نمایش بی‌کلامی را با عنوان من، تو، ما، شما، ایشان در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به اجرا درآورد.
براساس این گزارش در شهر استانبول ترکیه، جریان‌های تئاتری شامل تئاتر دولتی، تئاتر آماتور و تئاتر شهر استانبول فعالیت دارند که گروه جوجونابازلار متعلق به جریان تئاتر شهر استانبول است. نویسندگی و کارگردانی و بازی این نمایش خیابانی را افتال گولبوداگ برعهده دارد و این کارگردان از سال 1983 فعالیت هنری خود را در قالب کار در گروه‌های آکروبات، سیرک و گروه‌های پانتومیم آغاز کرده و همواره تلاش داشته است تا در کارهای خود پانتومیم و موسیقی را برای برقرای ارتباط بیشتر با مخاطب تلفیق کند.
افتال گولبوداک تاکید زیادی بر بی‌کلام بودن کارهای خود دارد و معتقد است بدون کلام بهتر می‌توان در مخاطب نفوذ کرد و بهتر می‌توان مخاطب را در کار اجرا و بازی درگیر کرد.
به عقیده گولبوداگ بازیگر محیط باید با ذهن باز وارد کار شود، یعنی همه چیز را ببیند و درک کند و اگر در کار محیطی مخاطب را جدی بگیرید او هم شما را جدی خواهد گرفت.
افتال گولبوداگ پیام نمایش خود را این گونه عنوان کرد: اول قصد داشتم مخاطبم را بخندانم بعد از آن در قالب داستان کوچکی که در کار وجود داشت می‌خواستم بگویم دوست داشتن بسیار خوب و انسانی است، اما دوست داشتن بیش از حد می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود