17 شهریور 1394
شماره خبر: 148743

بازدید از ظرفیت های مراکز چاپ استان به مناسبت سومین جشنواره صنعت چاپ

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بازدید از ظرفیت های مراکز چاپ استان به مناسبت سومین جشنواره صنعت چاپ


به مناسبت برگزاری سومین جشنواره صنعت چاپ استان البرز طی بازدید از برخی چاپخانه های استان ظرفیت های این مراکز ارزیابی شد.
در این بازدیدها به مناسبت برگزاری سومین جشنواره صنعت چاپ استان صورت گرفت، محمدطاهری، معاون فرهنگی مطبوعاتی ، پروین زنگنه رئیس اداره فرهنگی ، مریم نوذری مهر کارشناس چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ، آقایان جوادی و عسگری از اتحادیه چاپ کرج و مهدی طالبی مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری هشت بهشت سبز ، مسعود جمشیدی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشتهارد و ابراهیمی کارشناس این اداره طی بازدید از چاپخانه های شهرستان اشتهارد و کرج ظرفیت تعدادی از چاپخانه های استان را ارزیابی کردند. در این بازدیدها ظرفیت ها و توانمندی های چاپخانه های نقش الماس ، ثمین و کیارنگ از کرج و شرکت پلیمر پوشش افرا ، پیمان شفق الوند ، پیمان شفق البرز و جلوه هنر آفتاب ایرانیان ارزیابی شد. گفتنی است پیشتر ظرفیت های چاپخانه های گلستانیان و بازرگان از چاپخانه های شهرستان ساوجبلاغ و صبا کاغذ از مراکز حوزه چاپ کرج با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ، معاون فرهنگی مطبوعاتی ، مدیران و کارشناسان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بازدید و ارزیابی شده بود. محمد طاهری معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: در این بازدیدها مدیران مراکز چاپ استان از انتظارات و مشکلات خود گفتند که یکی از مهمترین مشکلات مراکز چاپ در استان البرز علی رغم وجود ظرفیت های مناسب در این مراکز ، خروج سفارش های چاپی مردم و ادارات از استان البرز به سمت چاپخانه های سایر استانها است که این مراکز درخواست داشتند جهت تقویت مراکز چاپ استان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و استانداری البرز طی ابلاغ موضوع ، ادارات و دستگاه های دولتی و اجرایی استان موظف شوند، سفارشات چاپی خود را از طریق چاپخانه های استان البرز انجام دهند و از سفارشات چاپی به سایر استانها خودداری نمایند.
وی تخصیص وام های کم بهره جهت توسعه این مراکز را یکی دیگر از راهکارهای توسعه مراکز چاپ استان البرز برشمرد و مراکز چاپ استان البرز را از جمله ظرفیت های استان در امر اشتغال زایی جوانان برشمرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود