18 شهریور 1394
شماره خبر: 148807

90 چاپخانه در البرز فعالیت دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

90 چاپخانه در البرز فعالیت دارند


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین جشنواره خانواده صنعت چاپ استان البرز از تشکیل بانک اطلاعات صنعت چاپ خبر داد.
مهندس حسینی کاشانی با اشاره به پایلوت بودن البرز در جمع آوری اطلاعات فعالان عرصه چاپ گفت: البرز یکی از قطب های چاپ کشور به شمار می رود و مقرر گردید تا به منظور آشنایی با ظرفیت این صنعت در استان بانک اطلاعاتی تهیه شود. وی افزود: امید است با تکمیل این بانک اطلاعاتی حلقه های مفقوده زنجیره صنعت چاپ استان مشخص شده و از این بانک اطلاعات برای ترغیب سرمایه گذاران در این بخش استفاده شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از بهره گیری دولت الکترونیک در جمع آوری اطلاعات این بانک خبر داد و گفت: البرز اولین پایلوت جمع آوری و تهیه بانک اطلاعات صنعت چاپ کشور خواهد بود که با تمرکز این اطلاعات سرمایه گذاران با در دست داشتن آمار و اطلاعات کافی می توانند تصمیم درست و سرمایه گذاری با ریسک پائین را در این حوزه تجربه نمایند.
البرز یکی از قطب های چاپ کشور
وی با تشریح اهداف این جشنواره گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره آشنایی با ظرفیت های بالقوه این استان در حوزه چاپ و نشر بوده و معرفی این توانمندیها به مسئولین و مردم می تواند یک همگرایی بزرگی را در این عرصه ایجاد کند و از دیگر اهداف عالی و کلان این جشنواره تجلیل از دست اندرکاران و کارآفرینان صنعت چاپ استان البرز به شمار می رود. مهندس حسینی کاشانی در ادامه از مسئولین ارشد استان خواست تا توجه ویژه ای را به صنعت چاپ معطوف نمایند تا به رونق این صنعت کمک نموده و بازارهای استان های همجوار را با بازاریابی مناسب در دست گیرند.
وی افزود: در حال حاضر 90 چاپخانه در سطح استان البرز فعالیت دارند و با حمایت های دولت می توان این پتانسیل بالقوه را در استان تقویت نمود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان ضمن قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره، برگزاری آن را در آسیب شناسی و رونق گرفتن صنعت چاپ مهم برشمرد. رضا عسگری معاون اتحادیه صنف چاپ و نشر شهرستان کرج به عنوان سخنران دیگر این جشنواره نزدیکی استان تهران به البرز را یکی از مشکلات چاپخانه داران عنوان کرد و گفت: بالغ بر 50درصد کارهای چاپی استان به استان تهران رفته و با قیمت های بالاتر به چاپ می رسد. وی از مسئولین ارشد استان خواست تا با صدور بخشنامه ای ادارات، سازمانها و نهادهای دولتی را ملزم به انتشار محصولات چاپی خود در داخل استان نمایند. نیاز به نوسازی ماشین آلات چاپ قدیمی، معرفی چاپخانه ها به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی، ایجاد شهرک صنعتی چاپ و مشکلات بیمه ای و مالیات و همچین نیاز فعالان این صنعت به آموزش های آکادمیک از جمله مباحثی بود که وی به صورت تیتروار بدان اشاره کرد. گفتنی است این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری هشت بهشت سبز برگزار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود