19 شهریور 1394
شماره خبر: 148862

شمارش معکوس تا ششمین نمایشگاه کتاب البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شمارش معکوس تا ششمین نمایشگاه کتاب البرز


ششمین نمایشگاه کتاب البرز از 21 شهریور ماه آماده بازدید عموم می‌شود. هنوز دو روز به شروع رسمی بزرگترین مانور فرهنگی استان البرز باقی مانده است اما قلب‌های کتاب دوستان به شماره افتاده و نبض فرهنگ یار مهربان این روز‌ها تند می‌زند.
علیرضا عسگری گفت: شمارش معکوس برای آغاز بزرگترین رخداد فرهنگی استان آغاز می شود و غرفه‌های خالی نمایشگاه بی‌صبرانه منتظر ورود سیل خروشان فرهنگ‌ دوستان و اهالی کتاب هستند. حال و هوای خوبی این روز‌های باقیمانده تا شروع این رویداد فرهنگی برنمایشگاه حاکم است. وی افزود: با شور و شوقی که در محل نمایشگاه ایجاد شده ، برخی ناشران دنبال غرفه خود هستند، برخی دیگر در محل غرفه خود به دنبال جابه‌جایی میزها و جانمایی وسایل غرفه خود هستند و عده‌ای هم مشغول تراش میز‌های چوبی و نماهای غرفه خود هستند و درب نمایشگاه برای شروع این رویداد فرهنگی بر روی مخاطبان روز شنبه از ساعت 16 گشوده خواهد شد. عسگری اظهار کرد: کمیته های مختلف ششمین نمایشگاه کتاب البرز این روز‌ها سخت مشغول هماهنگی‌اند و از ابتدای ساعات پنجشبنه ( 19شهریور ماه) در واحد‌های ویژه مستقر و با برگزاری جلسه‌های ویژه مشغول هماهنگی بخش‌های گوناگون نمایشگاه هستند.
روند اجرایی و آماده‌سازی نمایشگاه کتاب امسال سریعتر و بهتر بود
مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ، معتقد است: امسال آماد‌سازی فضای دائمی نمایشگاه های فرهنگی و هنری استان برای نمایشگاه کتاب سریع‌تر و زودتر آغاز شد. وی با بیان این‌که اکنون کلیه غرفه‌ها تعیین و جانمایی شده، می‌گوید: در مرحله پایانی غرفه‌بندی هستیم و تا کنون مشکلی برای روند اجرایی و آماده‌سازی فضای نمایشگاهی نداشتیم و تا پایان این هفته ناشران کلیه غرفه‌های باقیمانده را تحویل می‌گیرند. علی رضا عسگری تصریح کرد: غرفه‌داران و کمیته‌های گوناگون با تعیین مکان‌های خود به تجهیز فضا و قرار دادن وسایل مربوط به خود مشغولند و تا کنون 80 درصد امور اجرایی و ستادی وارد مرحله عملیاتی شده است. وی با اشاره به سیاستگذاری نمایشگاه کتاب البرز در هر دوره از برپایی آن می‌افزاید: هر سال سیاستگذاری خاصی در نمایشگاه کتاب حاکم است و جلساتی گذاشته می‌شود و تصمیم گیری می‌شود که نواقص سال‌های پیش رفع شود و امسال هم شورای سیاست گذاری با ریاست مهندس حسینی کاشانی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز شکل گرفت و تاکنون شش مورد تشکیل جلسه داده است که جلسه نهایی آن با حضور دکتر ملاصالحی معاون سیاسی ،امنیتی استانداری البرز و تعدادی از مدیران کل دستگاهای استان عصر دیروز در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد. گفتنی است آیین افتتاح ششمین نمایشگاه استانی کتاب البرز، روز شنبه 21 شهریور ماه ساعت 16 با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی واقع در خیابان مطهری ،شاهد 2 محل برگزاری نمایشگاه های دائمی فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود