22 شهریور 1394
شماره خبر: 148967

هیچ کلاس مقطع ابتدایی در استان البرز بدون معلم نخواهد بود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 هیچ کلاس مقطع ابتدایی در استان البرز بدون معلم نخواهد بود


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، در آغاز سال تحصیلی جدید هیچ کلاس مقطع ابتدایی در این استان بدون معلم نخواهد بود.
جعفرمقیمی افزود: با اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش و اضافه شدن پایه ششم ابتدایی و کم شدن یک پایه تحصیلی از مقطع متوسطه، دبیران زیادی در دوره های اول و دوم متوسطه بدون کلاس ماندند. وی اظهار داشت: برای استفاده بهینه از این نیروی انسانی، مقرر شد تا پایه های پنجم و ششم ابتدایی به صورت تخصصی در درس های علوم پایه و علوم انسانی اداره شود.
وی ادامه داد: به همین منظور دبیران و معلمان با توجه به رشته مرتبط تخصصی شان در دوره ابتدایی ساماندهی می شوند. مقیمی به روزهای باقیمانده تا مهرماه به عنوان روزهای طلایی اشاره کرد و گفت: از تمامی همکارانی که اکنون به عنوان نیروی مازاد هستند درخواست می شود تا با مراجعه به این معاونت و اعلام درخواست خود، آموزش های لازم و عمومی را برای رفتن به سرکلاس های درس ببینند. وی یادآور شد: تا سال تحصیلی گذشته حدود یک هزار معلم در مقطع ابتدایی کمبود داشتیم ولی با این روند ساماندهی نیروی انسانی، هیچ کلاسی در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نخواهد بود. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی و همچنین برقراری عدالت آموزشی انتظار داریم برنامه ریزی لازم در خصوص حذف یا کاهش کلاس های بالای نرم با اولویت توجه ویژه به کلاس های مدارس با تراکم بالاتر در دستور کار معاونین آموزش ابتدایی مناطق ونواحی تابعه قرار گیرد. وی همچنین با اشاره به ضرورت انجام نظارت در مدارس افزود:نظارت بر تنظیم برنامه هفتگی تمامی کلاسهای درس ،یکی از انتظارات این معاونت است که امیدواریم برنامه هفتگی مدارس توسط گروهی از مدیران یا کارشناسان دوره دیده بررسی تا ضمن رعایت با مقررات موجود ، ساعات کلاسی هر یک از پایه منطبق بر مفاد برنامه درس ملی باشد . مقیمی گفت:نظارت بر اجرای تدریس درس قرآن با رویکرد ساماندهی آن در روزهای متفاوت،حتی الامکان ساعت اولیه شروع کلاس و تدریس آن توسط معلم کلاس مربوطه به همراه اختصاص زنگ نمازدر برنامه آموزشی براساس شیوه نامه مربوطه از انتظارات دیگراین معاونت است . معاون آموزش ابتدایی بااشاره به نقش پیش دبستانی دروضعیت آموزشی دانش آموزان دوره ابتدایی به ویژه درپایه اول ابتدایی اظهارکرد:برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه با موسسین و مربیان مراکز پیش دبستان با هدف افزایش جذب نوآموزان پیش دبستانی به نسبت سال تحصیلی 94-93 در راستای تحقق یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش ، یکی از برنامه های این معاونت در سال تحصیلی 95-94 می باشد . وی همچنین به آموزش به عنوان یک اصل دربرنامه کاری قرار گرفته و گروه تکنولوژی و گروههای آموزشی ابتدایی با جدیت نسبت به آموزش معلمین، تهیه نرم افزار و سخت افزار برای آموزش معلمین اقدام خواهد نمود.استان البرز حدود 420 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود