23 آبان 1391
شماره خبر: 14913

همایش تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی استان البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

همایش تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی استان البرز برگزار شد

سپیدار آنلاین: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، چهارمین همایش تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی و کتابخوانان برتر استان البرز در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در این آیین گفت: تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل از کتاب، علم و عالم است. رمضانعلی محسنی، گسترش فرهنگ مطالعه کتاب مفید را از اهداف تقدیر از خادمان عرصه کتاب برشمرد و افزود: اگر خواستار جامعه ای پایدار و توسعه مفید هستیم چاره ای جز گسترش کتابخوانی نداریم. وی اظهار داشت: از منظر کتاب و کتابخوانان است که انسانهایی بزرگ تربیت می شوند و به جایگاه های والای فرهنگی، اجتماعی، معنوی و ... می رسند پس توجه به کتابخوانی باید ارزشی ویژه داشته باشد.
محسنی گفت: از ابتدای تشکیل استان البرز و راه اندازی اداره کل کتابخانه های عمومی ، شاخص های کتاب و کتابخوانی در این استان رشد خوبی داشته بطوریکه تعداد کتابخانه ها از 41 به 60 باب و تعداد کتابها از 600 هزار به 840 هزار جلد رسید و همچنین تعداد اعضا از 62 هزار به 85 هزار عضو رسید و تعداد کتب امانی نیز از 520 هزار به 624 هزار نسخه افزایش یافت.
وی افزود: کتابخوانی باید یک سنت رایج در کشور شود و در عرصه های مختلف زندگی وارد شود به همین لحاظ این نهاد در سال گذشته بیش از سه هزار برنامه فرهنگی در استان اجرا کرد و طرح هایی چون طرح جامع فناوری اطلاعات، کتاب من، شبکه کتابخوانان حرفه ای و اهدا کتاب را اجرا کرد. در این همایش از 63 کتابدار و کتابخوان برتر استان تجلیل به عمل آمد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود