26 شهریور 1394
شماره خبر: 149292

کارگاه‌های توجیهی ویژه مبلغان سنتی در استان البرز برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کارگاه‌های توجیهی ویژه مبلغان سنتی در استان البرز برگزار می‌شود


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه کارگاه‌های توجیهی و کلاس‌های آموزشی ویژه مبلغان سنتی در البرز برگزار می‌شود، گفت: استقرار روحانی در مناطق مورد نیاز البرز انجام می‌گیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعباس مسعودی با اشاره به اینکه بیش از 56 طرح و برنامه دینی، فرهنگی و مذهبی در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی البرز قرار دارد که ارتقاء کمی و کیفی خانه‌ و موسسات قرآنی از جمله مهم‌ترین‌ آن‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: در نظر داریم بر این اساس موسسات قرآنی سطح سه به سطح دو و موسسات سطح دو به سطح یک ارتقا پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه آموزش صحیح خوانی قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در استان البرز در خانه‌ و موسسات قرآنی انجام می‌شود، افزود: مسابقات قرآنی متعددی در بخش تلاوت در البرز برگزار می‌شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی ویژه ایام‌الله دهه فجر در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تثبیت محافل قرآنی مردمی، بازآموزی معلمان قرآن کریم، و حمایت از حلقه‌های تفسیری قرآن کریم میانگین در 24 جلسه انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه استقرار روحانی در مناطق مورد نیاز همچنین اعزام امام جماعت به سایر کانون‌های جمعیتی نظیر ادارات، کارخانجات و سازمان‌ها از جمله اقداماتی است که توسط این سازمان انجام می‌گیرد، تصریح کرد: کارگاه‌های توجیحی و کلاس‌های آموزشی ویژه مبلغات سنتی نیز در استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعودی با بیان اینکه برگزاری نشست تخصصی عرفان اسلامی از جمله برنامه‌های یاد شده سال جاری سازمان تبلیغات اسلامی البرز است، یادآور شد: فعالیت کانون مداحان، کانون‌های فرهنگی، دینی و مراکز آموزش مداحی استان بررسی و مورد حمایت قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه فعال‌سازی مساجد غیرفعال در دستور کار است، اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های اخلاق و احکام کسب‌و‌کار ویژه اصناف همچنین تجهیز کتابخانه‌های حوزه دینی از دیگر اقدامات در دستور کار این اداره است.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود