29 شهریور 1394
شماره خبر: 149459

اجرای طرح نهضت ترویج فرهنگ قرآنی در مراکز علمی کاربردی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اجرای طرح نهضت ترویج فرهنگ قرآنی در مراکز علمی کاربردی البرز


سرپرست اداره فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز از اجرای طرح نهضت ترویج فرهنگ قرآنی در مراکز علمی کاربردی البرز خبرداد.
مجتبی صفری، سرپرست اداره فرهنگی ودانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در خصوص طرح‌های فرهنگی و قرآنی این دانشگاه گفت: یکی از این طرح‌ها، طرح نهضت ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان است که این طرح از ابتدای سال تحصیلی آغاز خواهد شد. وی افزود: این طرح در حوزه روخوانی، روانخوانی،تجوید، فصیح خوانی و تفسیر است که در دوره‌های 48 ساعته برگزار می‌شود.
صفری در ادامه با اشاره به یازدهمین جشنواره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی گفت: برگزیدگان این مسابقات در استان البرز، برای حضور در مسابقات کشوری قرآن و عترت دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی که در 23مهرماه سال جاری در استان قم برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد. سرپرست اداره فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در ادامه با اشاره به چهارمین همایش بزرگ قرآنی «از نور تا نور» یادآورشد: حمایت از چهارمین همایش بزرگ قرآنی «ازنور تا نور» از دیگر برنامه‌های دانشگاه علمی و کاربردی البرز است. وی تصریح کرد: این همایش قرآنی هرساله با مشارکت شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان البرز و مسئولیت اجرایی مرکز آموزش علمی و کاربردی بنیاد شهید وامور ایثارگران استان البرز در تالار نژاد فلاح کرج برگزار می‌شودکه تا به حال سه محفل آن برگزار شده و چهارمین محفل آن نیز احتمالا در پاییز امسال برگزار خواهد شد. سرپرست اداره فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در ادامه، توانمندسازی آکادمیک فعالان قرآنی وتربیت مربی قرآن کریم به صورت آکادمیک را از مهم‌ترین اهداف دانشگاه جامع علمی وکاربردی در حوزه فرهنگی ودینی دانست و گفت: در همین راستا هر ساله مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در رشته‌های کاردانی حرفه‌ای و کارشناسی اقدام به جذب دانشجو در رشته‌های قرآنی و دینی می‌کند. صفری در پایان با اشاره به موضوع حجاب وعفاف در بین دانشجویان این دانشگاه، از تشکیل کارگروه تخصصی در این خصوص خبر داد و گفت:کارگروه تخصصی با حضور اساتید قرآن و روانشناسان، جامعه شناسان وکارشناسان فرهنگی و با همکاری مرکز مطالعات زنان برای برگزاری گفتمان‌های حجاب، تشکیل خواهد شد.

منبع ایکنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود