23 آبان 1391
شماره خبر: 14961

ساخت ضریح مطهر حبیب‌ بن مظاهر توسط البرزی‌ها

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ساخت ضریح مطهر حبیب‌ بن مظاهر توسط البرزی‌ها

سپیدار آنلاین: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساخت ضریح مطهر حبیب بن مظاهر در کربلا بر عهده این ستاد قرار گرفته است و مردم استان البرز با نذورات خود نقش مهمی در تحقق طرح دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید نورالله حسینی اظهار داشت: ستاد عتبات عالیات در سراسر کشور طرح‌ها و برنامه‌های مهمی در حوزه بازسازی و نوسازی حرم مطهر ائمه اطهار (ع) بر عهده دارد که این طرح‌ها بر گرفته از عشق و ارادت ملت مومن و ولایی ایران اسلامی به خاندان شریف پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است. وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هر استان بخشی از این کار معنوی را بر عهده دارد که در همین زمینه استان البرز متولی ساخت ضریح مطهر حبیب بن مظاهر در کربلا شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر بودجه این ستاد از طریق جمع‌آوری نذورات مردمی و کمک‌های شهروندان تامین می‌شود، در ایام محرم و صفر و در هیئت‌های مذهبی شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که مردم بتوانند به سهولت نذورات خود را در اختیار این ستاد قرار دهند. حسینی تاکید کرد: نذورات و کمک‌های مردمی استان البرز برای ساخت ضریح مطهر حبیب بن مظاهر در کربلا هزینه خواهد شد و مراحل اجرایی این طرح هم‌اکنون در استان البرز و توسط هنرمندان برجسته کشور در دست انجام است. وی ادامه داد: ضریح مقدس حرم حبیب بن مظاهر که از یاران باوفای پیامبر گرامی اسلام (ص) و از شیعیان راستین تاریخ اسلام است، دارای سازه چوبی بوده و به شیوه‌ای ساخته خواهد شد که ضمن سازگاری با آب و هوای عراق و کربلا در برابر رطوبت و بلایای طبیعی مقاوم باشد. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز ادامه داد: این ضریح دارای 3 متر طول، 2 متر عرض و بیش از 3 متر ارتفاع است که در آن سنگ‌های قیمتی مانند یاقوت، عقیق و برلیان استفاده خواهد شد.
اجرای چند طرح عمرانی در حرمین شریفین عسگریین توسط البرزی‌ها
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای چند طرح عمرانی در حرمین شریفین عسگریین توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: این طرح‌ها در کاظمین و سامرا در دست اجرا است و بخشی از نذورات و کمک‌های مردمی به این امر اختصاص خواهد یافت. وی در پایان تاکید کرد: مردم ولایی و شیعه استان البرز بارها در ساخت عتبات عالیات پیش‌گام بودند و این دوره نیز با کمک‌های خود در تحقق طرح‌ها ستاد نقش موثری خواهند یافت که برای جمع‌آوری نذورات آنها در ایام محرم تمهیدات ویژه‌ای توسط ستاد البرز اتخاذ شده است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود