18 مهر 1394
شماره خبر: 150677

مسئولان هیئت‌ها آموزش می‌بینند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مسئولان هیئت‌ها آموزش می‌بینند


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه برای مسئولین هیئت ها دوره های آموزشی برگزار می شود، گفت: در جلسات و همایش‌هایی نکات لازم از جمله بدعت‌ها به مسئولان هیئت‌ها تذکر داده می‌شود.
حجت الاسلام سیدعباس مسعودی اظهار داشت: جریان محرم یک فرصت برای پیشبرد اهداف عالی اسلام و شناخت معرفت سیدالشهدا و یارانش در اختیار ما قرار می دهد. مسعودی گفت: هر ساله مردم مراسمی را در ماه محرم و صفر به صورت خودجوش برپا می کنند که نشانگر میزان محبت آنها به سیدالشهدا و بیانگر اعتقادات آنها است. مسعودی در ادامه گفت: امسال نیز مانند سالهای گذشته اداره تبلیغات برنامه هایی برای ماه محرم در نظر دارد که جهت برگزاری هرچه بهتر این مراسم و آیین اجرا خواهد کرد. مسعودی گفت: اولین کار اداره تبلیغات اعزام روحانی به مناطق مختلف حتی روستاها است و روحانیونی که از قم به استان اعزام می شوند برحسب نیاز به مناطق مختلف فرستاده می شوند. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: همایش هایی را با هیات های مذهبی برای نکات آموزشی برگزار می کنیم .
وی ادامه داد: در این همایش ها نکات امنیتی توسط نیروی انتظامی و نکات بهداشتی توسط مسئولین بهداشت بررسی و آموزش داده می شود. مسعودی افزود: در این جلسات ورود بدعتها و کارهایی که در اسلام پسندیده نیست تذکر داده می شود. مسعودی بیان کرد: سعی داریم با آموزش و هدایت هیات های مذهبی و عزاداری در مسیر صحیح تا سال ۹۷ تمام هیات ها را بصورت یکپارچه و همسو با سیاست های درست آماده سازی کنیم. مسعودی در پایان گفت: برای مسئولین هیات ها دوره های آموزشی برگزار می شود و قصد داریم در تمام هیات ها علاوه بر اعزام روحانیون و اجرای مراسم مذهبی، استاد قرآن هم اعزام کنیم تا علاوه بر مسائل فقهی و عزاداری، آموزش و تفسیر قرآن هم انجام شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود