19 مهر 1394
شماره خبر: 150727

شهروندان منابع کتابخانه‌های خود را صوتی کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شهروندان منابع کتابخانه‌های خود را صوتی کنند


در حال حاضر کتابخانه امیرکبیر شهرستان کرج تنها کتابخانه‌ای است که در استان به کتاب اعضای روشندل خدمات ارائه می‌دهد و به بخشی با عنوان بخش نابینایان مجهز است؛ شهروندان کتابهای خود را به صورت فایل صوتی تبدیل و به کتابخانه امیر کبیر کرج تحویل دهند.
درحال حاضر کتابخانه امیرکبیر شهرستان کرج تنها کتابخانه‌ای است که در استان به کتاب اعضای روشندل خدمات ارائه می‌دهد و به بخشی با عنوان بخش نابینایان مجهز است. ثریا سبزی مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی امیر کبیر کرج در ادامه گفت: درحال حاضر کتابخانه امیرکبیر شهرستان کرج تنها کتابخانه‌ای است که در استان به کتاب دوستان روشندل خدمات ارائه می‌دهد و به بخشی با عنوان بخش نابینایان مجهز است. سبزی افزود: این بخش که 306 عضو دارد دارای منابع محدود صوتی و خط بریل است.بخش نابینایان کتابخانه امیرکبیر در مجموع دارای 6200 عنوان کتاب صوتی و 580 عنوان کتاب بریل است که این تعداد با توجه به اعضای این بخش بسیار محدود می‌باشد. این کتابدار روشن دل تصریح کرد: برای گسترش منابع کتابخانه‌ای این بخش طرحی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ارائه شده که طی آن شهروندان البرزی می‌توانند کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های خود را به شکل صوتی درآورده و وقف کنند. این مسئول گفت: در این طرح شهروندان باید صفحه به صفحه کتاب مورد نظر را باصدای خود ضبط و پس از اتمام کتاب فایل صوتی آن را به کتابخانه امیر کبیر هدیه دهند. وی تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند که کتاب‌ها باید با صدای رسا خوانده و به فایل صوتی تبدیل شوند.
وی ابراز کرد: علاقه‌مندان سعی کنند برای صوتی کردن کتاب‌ها بیشتر سراغ منابعی بروند که به روز بوده و بیشتر مردم به آنها علاقه دارند.در بخش نابینایان کتابخانه امیر کبیرامکاناتی فراهم شده برای این موضوع و صرفاً کتاب‌های مختلف را صوتی می‌کند. وی درپایان صحبت‌های خود به برگزاری کلاس‌های آموزش خط بریل، تفسیر قرآن و اخلاق دربخش نابینایان کتابخانه امیرکبیر هم اشاره و گفت: این کلاس‌ها در راستای حضور بیشتر نابینایان در اجتماع و بهره‌گیری از مطالب به روز برگزار می‌شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود