28 آبان 1391
شماره خبر: 15237

پروژه تألیف زندگی نامه داستانی سرداران شهید استان البرز کلید خورد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پروژه تألیف زندگی نامه داستانی سرداران شهید استان البرز کلید خورد

سپیدار آنلاین: ستاد بزرگداشت سی و دومین سالگرد حماسه آزاد سازی سوسنگرد در استان البرز برگزار گردید.
در ابتداء این جلسه ناصر رجبی معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء این عملیات بزرگ به حاضرین در جلسه بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم در استان البرز تاکید نمود. در ادامه جلسه سرهنگ پاسدار نادر ادیبی مدیر کلحفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز طی سخنانی گفت : در حماسه آزاد سازی سوسنگرد می بایست به نقش برجسته مقام معظم رهبری در خلق این حماسه پرداخته شود چراکه این عملیات باعث شکست طرح های دشمن برای اشغال خوزستان شد و در کنار تبیین این نقش بی بدیل می بایست از مقام شامخ شهداء این حماسه جاویدان و پر افتخار تجلیلو تکریم شود. ادیبی در ادامه افزود : توجه به نقش شهید چمران و سایر رزمندگان در این عملیاتو همچنین نقش فرهنگ عاشورا در خلق این حماسهبا عنایت به تقارن این عملیات با عاشورای حسینی سال 59 و ترویج فرهنگ ارزشمند معنوی و حماسی به عنوان بخشی از فرهنگ دفاع مقدس از اهداف برگزاری این برنامه می باشد. ادیبی در خصوص برنامه های این ستاد به خبرنگاران گفت: 14 برنامه در این ستاد به تصویب رسید که فضاسازی محیطی ، برگزاری همایش در یکی از دانشگاه های استان ، سخنرانی یکی از فرماندهان دفاع مقدس در پیش از خطبه های نماز جمعه، تجلیل از رزمندگان البرزی حاضر در این عملیات ، بازدید از خانواده معظم شهداء و جانبازان این عملیات، برگزاری صبحگاه مشترک نیرو های مسلح استان و تشریح موضوع حماسه آزاد سازی سوسنگرد توسط آموزش و پرورش برای دانش آموزان از مهمترین آنها می باشد. ادیبی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که این مراسم باشکوه تر از سال های قبل در استان البرز برگزار گردد.
پروژه تألیف زندگی نامه داستانی سرداران شهید استان البرز کلید خورد
در پی امضای تفاهم نامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و حوزه هنری استان البرز ، روند اجرایی شدن آن در ایام هفته دفاع مقدس آغاز گردید. معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در این خصوص گفت: با تشکیل جلسات کارشناسی و کارگروه های تخصصی در حوزه ادبیات دفاع مقدس در خصوص انجام فعالیت های مشترک تفاهم نامه ای بین دو سازمان به امضاء رسید و طی آن چندین برنامه مشترک تعریف شد. ابراهیم رجوانی افزود: در گام اول با امضا قرارداد مؤلفین، کار تألیف زندگی نامه داستانی 10شهید استان البرز آغاز گردید. در این پروژه زندگی نامه شهیدان: مهدی شرع پسند، غلامرضا کیانپور،‌ احمد آجرلو،‌ حاجعلی گروسی، شعبانعلی نژادفلاح، حجه الاسلام غلامرضا سلطانی، سید حسین میررضی، روح الله اصل دهقان، رضا پناهی و عطاءالله بحیرایی به شکل داستانی توسط 10 نویسنده از استان البرز به رشته تحریر در خواهد آمد. رجوانی در ادامه خاطر نشان کرد:در گام دوم کارگاه آموزش داستان نویسی با موضوع آزاد ، انقلاب و دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کرد. این کارگاه روزهای چهارشنبه و هر دو هفته یکبار در محل حوزه هنری استان البرز و با حضور استادمحمد رضا گودرزی پذیرای علاقه مندان می باشد. وی در انتها افزود: تولید آثار ادبی و هنری با ایجاد بستر های مناسب از جمله اهداف این تفاهم نامه همکاری است که به حول و قوه ی الهی در برنامه های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
طراحی و تولید مجموعه نمایشگاهی "روز پنجاه و هفتم" روایت آزادسازی سوسنگرد در پنجاه و هفتمین روز جنگ
سرهنگ پاسدار داود پوریان معاون تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز ضمن بیان این مطلب گفت: حماسه آزادسازی سوسنگرد در اوایل دوران دفاع مقدس بسیار حادثه تأثیر گزار و مهمی می باشد که با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری در آن مقطع حساس باعث جلوگیری از سقوط خوزستان شد. حساسیت زمانی و مکانی این عملیات در دوران دفاع مقدس کم نظیر می باشد. و در واقع این عملیات در دوران اوج فشار ارتش بعث عراق برای جداسازی خوزستان از کشور عزیزمان باعث قطع پیروزی های ارتش عراق شد. پوریان افزود:این نمایشگاه در 25 قطعه با ابعاد 70×50 طراحی و به صورت روزشمار ، اتقافات و شرح وقایع آن دوران از روز اول جنگ تا روز پنجاه و هفتم که در واقع روز آزادسازی سوسنگرد می باشد به تجزیه و تحلیل دقیق این مقطع حساس دوران دفاع مقدس می پردازد و سعی شده با استفاده از تصاویر ناب و ارزشمند آن دوران مخاطب خود را کاملاً توجیه نماید. معاون تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز گفت : در کنار تصاویر منحصر بفرد آن دوران ، کالکهای عملیاتی و نمودار های تخصصی نیز جهت توجیه بهتر مخاطب مورد استفاده قرار گرفته است و شرح دقیق و روزانه حوادث به غنای این مجموعه افزوده است. پوریان در خاتمه گفت: لوح فشرده این نمایشگاه به صورت رایگان آماده ارائه به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. و جهت دریافت این سری نمایشگاهی علاقه مندان می توانند با شماره تلفن 34609598 تماس حاصل نمایند.




منبع: شبکه خبری البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود