19 آبان 1394
شماره خبر: 152516

ریشه کنی بی سوادی در ارتقای فرهنگ عمومی موثر است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ریشه کنی بی سوادی در ارتقای فرهنگ عمومی موثر است


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ریشه کنی بی سواد در ارتقای فرهنگ عمومی و بازگشت بزهکاران به جامعه بسیار موثر است.
محرمعلی الهویی در نشست مشترک استانی با اداره کل زندان های استان البرز و ندامتگاه کرج و زندان فردیس افزود: تحقیقات نشان داده که بیشتر معتادان و بزهکاران از جمع تارکین تحصیل می باشند و ما با اجرای طرح سوادآموزی در ایجاد امنیت فرهنگی و آماده سازی آنان برای ورود به جامعه موثر خواهیم بود. وی در این نشست که به منظور اجرای تفاهمنامه های بین بخشی با سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و اجرای طرح سوادآموزی زندانیان و ارائه خدمات به مددجویان و خانواده های آنان برگزار شد، اظهار داشت: سوادآموزی در نظام جمهوری اسلامی منبعث از جهان بینی اسلامی و سنت رسول خدا و قرآن کریم است. وی ادامه داد: لذا بر اساس این پیشینه ضروری است با عزم جدی درون و برون سازمانی به آموزش سواد و مهارتهای زندگی و اجتماعی و حقوق شهروندی در کنار آن بپردازیم.
الهویی افزود:حق تحصیل و آموزش به رنگ، نژاد، ملیت خاص معطوف نیست و در این عرصه مددجویان اتباع نیز می توانندازنعمت سوادبهره مند شوند. وی با اشاره به اهمیت سوادآموزی در زندان تصریح نمودند بین آموزش سواد و بهره مند شدن از مضامین آن و کاهش بزه و آسیب های اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد که پرداختن به آن ثمره یک زیستن متعادل و دور از تنش و آسیب را به ارمغان می آورد.
وی گفت: تحقیقات نشان داده که بیشتر معتادین و بزهکاران از جمع تارکین تحصیل می باشند و ما با اجرای طرح سوادآموزی در ایجاد امنیت فرهنگی و اماده سازی آنان جهت ورود به جامعه موثر خواهیم بود.
الهویی اظهارکرد: تسهیل و تسریع سازی در آموزش مددجویان از اصولی است که بدون فوت وقت باید با مشرکت مسئولین زندانها صورت گیرد ؛زیرا بعضاً زمان حضور و مدت اجرای حکم زندانیان این فرصت را از ما خواهد گرفت. در ادامه این جلسه سبک روح معاون مدیر کل زندان های استان البرز؛ به تعاملات خوب دو دستگاه به ویژه در سالهای اخیر اشاره کرد و همکاری بیش از پیش در عرصه سوادآموزی زندانیان را از اهداف و برنامه های اولویت دار اداره کل زندان های استان دانست.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود