25 آبان 1394
شماره خبر: 152979

برگزاری نشست ادبی خوانش و نقدرمان جنایت و مکافات اثر داستایفسکی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری نشست ادبی خوانش و نقدرمان جنایت و مکافات اثر داستایفسکی


نشست ادبی خوانش و نقدرمان پر مخاطب "جنایت و مکافات" از آثار بحث برانگیز "داستایفسکی" با عنوان "کتاب ماه به همت حوزه هنری استان البرز و باهمکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج ،درمحل سالن شهیدباهنر دانشکده ادبیات وزبان های خارجی دانشگاه آزاداسلامی برگزارخواهد شد.
دراین نشست ادبی که با حضور ادیبان جوان واساتید خوش نام ادبیات استان البرز برگزار خواهد شد،ادیبان و نویسندگان حاضر به بهانه نقد رمان پر مخاطب "جنایت و مکافات"در خصوص آثار "فئودور داستایفسکی"نویسنده صاحب قلم روسی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. "جنایت و مکافات" یکی از سه شاهکار "فئودور داستایفسکی"در کنار "ابله" و "برادران کارامازوف" به شمار می آید،که پس از انتشار، همواره در دپارتمان های روان شناسی جهان به عنوان اثری که به زیبایی به توصیف روحیات جنایتکار در قبل و بعد از جنایت پرداخته مورد توجه بوده است. آشفتگی ها،تب ها و هذیان های راسکلنیکف(شخصیت اصلی جنایت و مکافات) و توصیفات دقیق داستایوفسکی،مشخصه هایی اند که اگر تاریخ داستان نویسی و ادبیات جهان به آن توجه نکند. علم روان شناسی نیازمند مطالعه آن خواهد بود.
این نشست ادبی البته میهمانان ویژه ای نیز خواهد داشت و اساتیدی چون دکتر " عطاء الله کوپال "دکتر "جوادیعقوبی" دکتر "شهرام مدرس " و استاد "باباجانوا " از اساتید ادبیات استان البرز با حضور در این محفل ادبی ضمن ارائه آخرین یافته های آثار "فئودور داستایفسکی"به نقد اثر "جنایت و مکافات"خواهند پرداخت. شایان ذکر است علاقمندان جهت آشنایی بیشتر با نحوه فعالیتهای حوزه هنری استان البرز و اطلاع از برنامه های در حال انجام حوزه هنری میتوانند به پایگاه مجازی این مرکز به آدرس www.artalborz.ir مراجعه و از آخرین رویدادهای هنری استان نیز مطلع گردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود