2 آذر 1394
شماره خبر: 153428

همه خبرنگاران البرزی بیمه می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

همه خبرنگاران البرزی بیمه می‌شوند


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: رسانه‌ها انتقاد سازنده را فراموش نکنند.
سید موسی حسینی کاشانی اظهار کرد: خبرنگارانی که از طریق دفاتر خود بیمه نشده‌اند می‌توانند به ارشاد مراجعه کنند و براساس رتبه‌ای که دارند به عنوان خبرنگار حرفه‌ای و یا آماتور زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار بگیرند. وی خاطرنشان کرد: انتقاد سازنده رسانه‌ها چراغ راه مسئولان است؛ چراکه همین انتقاد‌ها باعث می‌شود مسئولان به عملکرد خود جهت‌دهی مناسبی بدهند و برای حل مشکلات مردم با سرعت و دقت بیشتری گام بردارند. وی ادامه داد: اکثر رسانه‌ها ضوابط و اصول حرفه‌ای فعالیت‌های مطبوعاتی را از بر هستند و بر اساس همین اصول نسبت به انتشار اخبار مهم استان اقدام می‌کنند.
این مسئول افزود: ارشاد استان با رسانه‌هایی که مجوز قانونی فعالیت دارند و به خوبی با خطوط قرمز نظام آشنا هستند، مشکلی ندارد و از آنها حمایت می‌کند. وی گفت: این رسانه‌ها با فعالیت حرفه‌ای خود مشکلات مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند و باعث می‌شوند روند رسیدگی به معضلات استان سرعت بیشتری بگیرد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز یادآورشد: این رسانه‌ها درحقیقت حلقه ارتباطی بین شهروندان و مدیران دستگاه‌های مختلف استان هستند. حسینی کاشانی ادامه داد: مشکل اصلی حوزه مطبوعات استان، سایت‌های قارچ گونه‌ای هستند که درمدت کوتاهی سر بیرون می‌آورند و خود را به عنوان رسانه فعال معرفی می‌کنند. این مسئول اضافه کرد: مدیران این ‌سایت‌ها که مجوز قانونی ندارند، حتی حاضر نیستند درقبال مطالبی که در فضای مجازی انتشار می‌دهند به کسی پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: اکثر کسانی که در این رسانه نماها فعالیت می‌کنند، حتی الفبای خبرنویسی را نیز نمی‌دانند و کارشان این است که مطالب سایر رسانه‌ها را کپی و به نام خود منتشر کنند. این مسئول گفت: این رسانه‌ها با انتقادهای بی پایه و اساس، تهمت و دروغ گویی، به دنبال مقاصد شخصی خود هستند و با مردم و مشکلات آنان بیگانه‌اند. حسینی کاشانی در ادامه بر ضرورت انعکاس مشکلات استانی از سوی رسانه‌های محلی تاکید کرد و گفت: درست است که فعال رسانه‌ای باید به اوضاع کلی جامعه اشراف داشته باشد و مسائل فراگیر جامعه را انعکاس دهد اما نباید فراموش کرد که رسانه‌های محلی باید بیشتر انعکاس دهنده مشکلات استان باشند.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: این به این معنا است که بیشتر مطالب یک رسانه محلی باید به معضلات و مسائل استان اختصاص داشته باشد و مسائل کشوری در اولویت بعدی قرار بگیرد.این مسئول در پایان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز نیز سعی می‌کند به فراخور توان و امکاناتی که در اختیار دارد برای تقویت بنیه رسانه‌های محلی تلاش کند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود