1 آذر 1391
شماره خبر: 15469

برپایی خیمه‌های معرفت در البرز برای پاسخ‌گویی به شبهات دینی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برپایی خیمه‌های معرفت در البرز برای پاسخ‌گویی به شبهات دینی

سپیدار آنلاین: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از برپایی خیمه‌های معرفت دینی در این استان با هدف پاسخ‌گویی به شبهات دینی مردم به ویژه نسل جوان خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل بنی‌احمدی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دشمنان اسلام و انقلاب حمله به مقدسات، آرمان‌ها و ارزش‌های دینی ملت‌های مسلمان به ویژه جوانان ایرانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. وی تصریح کرد: برای مقابله با این تهاجم باید از ابزارهایی از جمله هنر و فرهنگ فاخر دینی و ملی خود استفاده کنیم و با بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود در کشورمان، می‌توانیم هجمه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی کنیم.
رهبری معظم انقلاب یک دهه قبل خطر تهاجم فرهنگی را مطرح فرمودند
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز متذکر شد: حدود یک دهه قبل رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با درک صحیح شرایط و پیش‌بینی‌های واقع بینانه به همه مردم و مسئولان هشدار دادند که دشمنان با تشکیل جبهه فرهنگی به دنبال تهاجم و شبیخون فرهنگی به ملت ولایی و مسلمان ایران هستند. بنی‌احمدی تاکید کرد: اگر در آن دوران به رهنمودهای معظم‌له توجه جدی داشتیم و برای رفع دغدغه‌های ایشان تلاش می‌کردیم،‌ به طور قطع امروز تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب به طور کامل خنثی شده بود. وی افزود: به هر حال امروز ما در شرایط حساسی قرار داریم که اگر برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان غربی، اقدامات لازم را انجام ندهیم، با مشکل روبه‌رو خواهیم شد. مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه این اداره برای مقابله با تهاجم فرهنگی چه اقداماتی انجام داده است؟‌ گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در همه استان‌ها وظائف فرهنگی بسیاری بر عهده دارند که با توجه به اینکه برخی اماکن مقدس کشور از جمله قبور مطهر امامزادگان (ع) در حوزه اختیارات اوقاف است، به طور طبیعی ما در طول سال برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان با بهره‌گیری از برکت حضور قبور مطهر امامزادگان انجام داده و خواهیم داد. بنی‌احمدی افزود: بخشی از این برنامه‌ها را به صورت مناسبتی انجام می‌دهیم که یکی از این اقدامات برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان استان البرز است.
فعالیت خیمه‌های معرفت در امامزادگان البرز طی دهه نخست محرم
وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های این خیمه‌ها پرداخت و گفت: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بخش زیادی از مردم برای برگزاری مراسم‌های عزاداری و سوگواری به امامزادگان استان مراجعه کرده و در این دوره شاهد حضور اقشار مختلف مردمی به ویژه جوانان در این اماکن مقدس هستیم. مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان داشت: این خیمه‌ها در امامزادگان شاخص استان البرز از جمله در شهرستان‌های کرج، اشتهارد، ساوجبلاغ دایر شده و تا پایان دهه نخست محرم فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.
به گفته بنی‌احمدی هم اکنون خیمه‌های معرفت در امامزاده محمد (ع) و امام زاده طاهر (ع) شهرستان کرج، 2 امامزاده شهرستان اشتهارد، امامزاده جعفر (ع) و امامزاده هادی (ع) ساوجبلاغ و بالاخره قبور مطهر امامزادگان شهرستان طالقان دایر است.
بصیرت افزایی عاشورایی هدف اصلی برپایی خیمه‌های معرفت در البرز
وی درباره اهداف اجرای این طرح نیز گفت: مهمترین و نخستین هدف ما افزایش بصیرت عاشورایی مردم بالاخص دانشجویان، جوانان و نوجوانان است. مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: در این خیمه‌ها 4 بخش اصلی طراحی شده است که عبارتند از غرفه‌های اخلاقی، اعتقادی، کودک و نوجوان و بالاخره زن و خانواده‌. بنی‌احمدی افزود: اداره این غرفه‌ها توسط علمای دینی و مبلغان مذهبی‌ای صورت می‌گیرد که با هماهنگی حوزه‌ علمیه قم به استان البرز اعزام شده‌اند. وی تاکید کرد: در هر کدام از غرفه‌های چهارگانه خیمه‌های معرفت، متناسب با موضوع، علمای دینی اقدام به تشریح مسائل و پاسخگویی به شبهات دینی جوانان می‌کنند.
حضور 20 عالم دینی در استان البرز
وی متذکر شد: برای اینکه مطالب مطرح شده در خیمه‌های معرفت از نظر علمی و اعتقادی پربار باشد، از 20 عالم دینی با هماهنگی حوزه علمیه قم دعوت کرده و این افراد در حال انجام وظائف و اداره خیمه‌های معرفت و پاسخ‌ به شبهات مردم و جوانان هستند. بنی‌احمدی در پاسخ به این پرسش که چرا این طرح در امامزادگان استان البرز اجرا می‌شود؟ گفت: در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به صورت سنتی مردم در اماکن مقدس و مساجد حضور یافته و اقدام به برپایی مراسم سوگواری می‌کنند که بخش مهمی از آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. وی ادامه داد: بنابراین این غرفه‌ها و خیمه‌ها را در امامزادگان استان البرز دایر کردیم تا ضمن تشویق بیشتر مردم به حضور در اماکن مقدس، در صورت نیاز به صورت صحیح و منطقی به شبهات جوانان در راستای بصیرت‌افزایی عاشورایی اقدام شود. مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز درباره زمان برپایی این غرفه‌ها نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شد که این طرح تا پایان دهه نخست محرم دایر باشد، اما در صورت استقبال مردم به طور قطع مدت برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان استان البرز را تداوم می‌بخشیم. بنی‌احمدی تاکید کرد: همچنین از روز اربعین حسینی (ع) تا پایان ماه صفر نیز خیمه‌های معرفت برای اجرای مرحله دوم این طرح دایر می‌شود. وی در پایان با تاکید بر اینکه اجرای اینگونه طرح‌های معنوی و دینی نباید مختص به ایام خاصی شود، گفت: در تلاش هستیم تا طرح‌هایی با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را مانند این پروژه‌ در طول سال نیز اجرا کنیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود