21 آبان 1391
شماره خبر: 14816

امامزادگان شاخص البرز سوگواره بصیرت عاشورایی را برگزار می‌کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

امامزادگان شاخص البرز سوگواره بصیرت عاشورایی را برگزار می‌کنند

سپیدار آنلاین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: همزمان با دهه اول محرم امامزادگان شاخص استان سوگواره بصیرت عاشورایی را برگزار می‌کنند.
حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی احمدی در نشستی به مناسبت اعلام برنامه‌های دهه اول محرم در استان البرز اظهار داشت: تبیین اهداف و انتقال ارزش‌های قیام عاشورا مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این برنامه‌ها است. وی ادامه داد: روحانیون باید در سخنرانی‌های خود اهداف قیام عاشورا را به بهترن شکل به نسل امروز انتقال دهند و مفاهیم این حرکت بزرگ را برای آنان بازگو کنند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سوگواره بصیرت عاشورایی در تمام امامزادگان شاخص البرز برگزار می‌شود. بنی احمدی تأکید کرد: این سوگواره همزمان با نخستین روز ماه محرم آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه دارد. وی گفت: در این سوگواره از بیانات مقام معظم رهبری‌ و امام راحل درباره عاشورا استفاده می‌شود.
اعزام مبلغ از البرز در دهه اول محرم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از اعزام مبلغ در دهه اول محرم خبر داد و گفت: یکی از اقدامات این اداره کل در ایام ماه محرم اعزام مبلغ ماست که می‌تواند گامی اساسی برای ترویج فرهنگ عاشورایی و انتقال مفاهیم عاشورا باشد. بنی احمدی تأکید کرد: در این راستا با اعزام مبلغ علاوه بر نشست‌های مذهبی سؤالات مردم نیز پاسخ داده می‌شود. وی برپایی خیمه‌های معرفت، نمایشگاه، غرفه نقاشی کودکان و مشاوره خانواده را از دیگر اقدامات این اداره کل در دهه اول محرم عنوان کرد.
غرفه قرآن بخوانید، جایزه بگیرید
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی غرفه قرآن بخوانید، جایزه بگیرید اشاره کرد و گفت: این غرفه مختص کودکان بوده و به منظور ترویج فرهنگ قرآنی در بین نونهالان و کودکان برپا شده است. بنی احمدی افزود: خانواده‌ها با حضور در این غرفه می‌توانند کودکان خود را تشویق و ترغیب به خواندن قرآن کرده و جوایزی را نیز برای آنها دریافت کنند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود