2 آذر 1391
شماره خبر: 15538

وظیفه اصلی روحانیون مستقر در روستاها تبیین عالمانه دین است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

وظیفه اصلی روحانیون مستقر در روستاها تبیین عالمانه دین است

سپیدار آنلاین: سرپرست اداره تبلیغات شمال کرج آموزش روحانیون مستقر در روستاها را از مهمترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اعلام کرد و گفت: اصلی‌ترین مسئولیت روحانیون مسقر تبیین عالمانه و کارشناسانه‌ دین است.
حجت‌الاسلام محمد محمدی سیستانی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: یکی از فرمایشات جدی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مقابله‌ هوشمندانه با تهاجم فرهنگی است که قطعا سازمان تبلیغات اسلامی به‌‌عنوان قرارگاه فرهنگی مسئولیت خطیری را به عهده دارد تا با طراحی و تفکر برتر جبهه‌ فرهنگی خودی را برای مقابله با تهاجم همه‌جانبه و گسترده استکبار جهانی بسیج کرده تا با جهت‌گیری درست و هدفمند همه‌ توطئه‌های فرهنگی را خنثی کند. وی اظهار داشت: یکی از مهمترین گام‌های سازمان تبلیغات‌اسلامی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اعزام روحانیون مستقر به روستاها و مناطق محروم است. سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج فعالیت‌های روحانیون مستقر در روستاهای استان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: روحانیون مستقر با حضور در جمع مردم و اجرای برنامه‌های عبادی، فرهنگی و تبلیغی نقش به سزایی در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران دارند. وی افزود: بسیاری از مردم روستاها با توجه به ماهیت فعالیت‌هایشان برای امرار معاش و کسب درآمد ممکن است کمتر با آموزه‌ها و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آشنا باشند، از این رو نقش روحانیون در راستای گسترش و تبیین آموزه‌های اسلام و ائمه اطهار (ع) انکارناپذیر است. وی تصریح کرد: از آنجایی که روحانیون مستقر به‌عنوان مشعل‌داران تبلیغ دین و اخلاق و معنویت در ایران اسلامی نقش مهمی را ایفا می کنند لاجرم در دو ساحت تبلیغ سنتی دین که به صورت حضور در منابر و مجامع مردمی، صنفی، دانش‌آموزی، دانشجویی، کارگری و کارمندی، تجلی پیدا می‌کند و هم در بُعد نوین آن که از ابزارها و رسانه‌های موجود که تأثیر عمیقی بر روی مخاطبان خواهد داشت، موثر هستند.
حجت الاسلام محمدی روان‌شناسی تبلیغ، مبانی تحکیم خانواده در اسلام، بصیرت در دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و دفاع عالمانه از جایگاه رفیع ولایت فقیه، آشنایی با جنگ نرم و راه‌های مقابله‌ هوشمندانه با آن، شبهه‌شناسی و راهکارهای پاسخ به سئوالات نوجوانان و جوانان، آشنایی مکاتب و نحله‌های نوظهور و همچنین آشنایی با تاریخ اسلام و شیعه‌شناسی، اخلاق مبلغ موفق، ارکان تبلیغ چهره به چهره را از جمله برنامه‌های آموزشی ویژه روحانیون مستقر عنوان کرد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود