2 آذر 1391
شماره خبر: 15540

بیان واقعیت های عاشورا در راس عزاداری‌های محرم باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بیان واقعیت های عاشورا در راس عزاداری‌های محرم باشد

سپیدار آنلاین: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه البرز عاشورا را صحنه نبرد برای دفاع از ارزش های اسلامی دانست و گفت: بیان واقعیت های عاشورا و تکرار ارزش های مورد دفاع در قیام کربلا در راس عزاداری های محرم باشد.
حجت الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: باید نسل امروز را بیش از گذشته با این نهضت آشنا کرده و آنان را تشویق و ترغیب به حفظ این میراث ارزشمند کنیم. وی افزود: امام حسین(ع) با این حرکت بزرگ درس جاودانگی را برای ما به یادگار گذاشت لذا این قیام یکی از مهم‌ترین و پایدارترین قیا‌م‌ها در فرهنگ شیعی محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: امروز دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم در نظر دارد تا اعتقادات جوانان مسلمان را خدشه‌دار کند وبا اقداماتی درصدد نزدیکی به اهداف شوم خود است. حجت الاسلام بنی احمدی تأکید کرد: هوشیاری و آگاهی ما در این زمینه بسیار مهم است لذا باید با به کارگیری درایت و تلاش در حفظ مکتب حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه اهداف شوم دشمنان را به خودشان بازگردانیم و آنان را مانند همیشه شکست دهیم. وی افزود: برگزاری مراسم‌های مختلف عزاداری در ایام ماه محرم و بیان واقعیات عاشورا از مهم‌ترین وظایف مبلغین است. حجت الاسلام بنی احمدی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم نوجوانان و جوانان بیشتری را به حضور در این مراسم‌ها دعوت کنیم باید اجرای برنامه‌های فرهنگی را در اولویت قرار داده و آنان را ترغیب به حضور در مراسم‌های عزاداری کنیم. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز نهضت عاشورا را به عنوان یک نهضت مذهبی و یک حرکت سیاسی از پایدارترین قیام‌ها در فرهنگ سیاسی شیعه ذکر کرد و گفت: تأثیرات این قیام بزرگ نه تنها در تحولات و انقلاب‌های دوران امویان و سقوط حکومت بنی امیه بلکه به عنوان عوامل موثر در انگیزه مبارزان شیعیان با حکام جور و ستم در طول تاریخ بوده است و تاکنون نیز به عنوان یک فرهنگ مبارزه در خون سربازان اسلام جاری است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود