23 دی 1394
شماره خبر: 156531

85 درصد مصوبات انجمن کتابخانه های عمومی کرج محقق شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

85 درصد مصوبات انجمن کتابخانه های عمومی کرج محقق شده است


رئیس اداره کتابخانه های عمومی کرج در حاشیه بازدید از کتابخانه های محمد شهر از اجرایی شدن 85 درصد مصوبات جلسات انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان خبر داد.
حسین ذکریاپور در حاشیه بازدید از کتابخانه های محمد شهر از اجرایی شدن 85 درصد مصوبات جلسات انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان و افزایش ساعات استفاده از سالن های مطالعه خبرداد.
حسین ذکریاپور رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج با اعلام اینکه جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به صورت دوره ای هر دوماه یکبار و منظم با حضور اعضای انجمن برگزار شده است گفت: در جلسات انجمن های شهرستان کرج بر اساس نیازهای مناطق مصوباتی داشته ایم که تاکنون خوشبختانه 85 درصد محقق شده است. وی پیگیری زمین و احداث کتابخانه مرکزی استان و کلانشهرکرج را از مصوباتی دانست که هنوز محقق نشده و افزود: امیدواریم با پیگیری های اداره کل کتابخانه ها ،اعضای انجمن استانی و شهرستانی کتابخانه مرکزی احداث و شهروندان از این پتانسیل فرهنگی بهره ببرند. ذکریاپور در ادامه افزود: براساس مصوباتی انجمن کتابخانه های عمومی بخش آسارا کتابخانه مشارکتی روستای ولایت رود در راستای خدمات مضاعف به اهالی منطقه تبدیل به کتابخانه نهادی خواهد شد. رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کرج در ادامه به احیای کانون های ادبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با احیای کانون های ادبی در استان، کانون ادبی شهرستان کرج نیز فعالیت خود را به طور جدی با تلاش اهالی ادب و هنر آغاز کرده است ودر زمینه های شاهنامه خوانی،خوشنویسی، روش های مطالعه، نویسندگی، نقدکتاب و... فعالیت می کند. ذکریاپور با اشاره به استفاده اعضای کتابخانه های شهرستان کرج از فضای قرائت خانه ها طبق روال سالهای گذشته با نزدیک شدن کنکور گفت: براساس نیاز برخی از کتابخانه های شهرستان از جمله کتابخانه امیرکبیر و الزهرا (س) ساعات استفاده از سالن های مطالعه از ساعت 30/7 الی 21 شب خواهد بود و با توجه به احساس نیازی که شده است در حال پیگیری هستیم این ساعت نیز افزایش پیدا کند. وی درادامه به توسعه کتابخانه های علامه حلی و امام خمینی(ره) گوهردشت کرج اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات دولتی و انجمنی و کمک خیرین کتابخانه ساز تجهیز این دو کتابخانه صورت خواهد گرفت . ذکریا پور در پایان به جذب 450 عضو کتابخوان در کتابخانه سیار روستایی در مناطق احمدآباد، راشته و ماهدشت اشاره کرد و افزود: از کتابخانه تازه تاسیس جلال آل احمد کمالشهر نیز استقبال خوبی تاکنون صورت گرفته و حدود 400 عضو به این کتابخانه ملحق شده اند و امیدواریم این روند در کتابخانه های استان افزایش یافته و تلاش همکارانم ئر ایجاد و توسعه کتابخانه های شهرستان با افزایش سرانه مطالعه و کتاب خوانان حرفه ای به ثمر نشیند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود