28 دی 1394
شماره خبر: 156763

استان البرز کتابخانه استاندارد ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

استان البرز کتابخانه استاندارد ندارد


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز نبود کتابخانه استاندارد را از معضلات اصلی این استان برشمرد و گفت: متاسفانه در بحث زیرساختی با مشکلات زیادی در حوزه کتاب و کتابخوانی در این استان رو‌به‌رو هستیم.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین شمس‌الله فلاح در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز که عصر امروز در محل استانداری البرز برگزار شد، با تاکید بر اینکه نبود کتابخانه استاندارد معضل بزرگی برای استان البرز محسوب می‌شود، اظهار داشت: علی‌رغم استقبال مردم از کتاب و امر کتابخوانی، متاسفانه در بحث زیرساختی با مشکلاتی رو‌به‌رو هستیم. وی با اشاره به اینکه برای تامین زمین به منظور احداث کتابخانه مرکزی استان با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: امید است این مشکلات برای ایجاد رفاه حال مردم در امر کتابخوانی برطرف شود. مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان البرز با تاکید بر اینکه باید پایه‌ریزی دقیقی در راستای راه‌اندازی و احداث کتابخانه استاندارد انجام شود، گفت: در سطح استان البرز 2 کتابخانه سیار با 900 عضو فعال وجود دارد. وی با اشاره به اینکه کتابخانه کودک شهرستان نظرآباد راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری 3 میلیون و 54 هزار نفر به کتابخانه‌های استان البرز مراجعه کرده‌اند‌. فلاح با بیان اینکه در سطح استان البرز یک میلیون و 76 هزار جلد کتاب موجود است، تصریح کرد: 69کتابخانه فعال در استان البرز وجود دارد. وی با اشاره به اینکه 100 هزار و 454 عضو در کتابخانه‌های استان وجود دارد، یادآور شد: 176 کتابدار نیز در کتابخانه‌های استان البرز مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به اینکه امید است بررسی‌های لازم در راستای تامین زمین برای احداث کتابخانه مرکزی انجام شود، اظهار داشت: امید است در راستای زمین‌های تحویل شده توسط شهرداری‌ها برای ساخت کتابخانه‌های عمومی و رفع مشکل اقدامات لازم انجام شود. وی با تاکید بر اینکه باید برای افزایش شاخصه و فرهنگ مطالعه از تابلوهای شهری با مساعدت شهرداری و شورای شهر بهره برد، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بدون مساعدت و همکاری همگانی دستگاه‌ها میسر نمی‌شود‌.



منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود