5 بهمن 1394
شماره خبر: 157258

16 قانون مربوط به شوراهای آموزش و پرورش اجرا نمی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

16 قانون مربوط به شوراهای آموزش و پرورش اجرا نمی شود


مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر شوراهای وزارت آموزش و پرورش، گفت: 16 قانون مربوط به شوراهای آموزش و پرورش در کشور اجرا نمی شود که این موضوع نیاز به بازخوانی در جلسه های شهرستانی و استانی دارد.
نورعلی عباس پوردر همایش بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: شورای آموزش و پرورش یک شورای راهبردی است که در صورت آشنایی و توجه به همه قوانین آن، امکان برطرف شدن و پاسحگویی به نیازهای مختلف آموزش و پرورش هموارتر می شود. وی اظهار کرد: در اکثر استان های کشور به همه موارد قانون شوراهای آموزش و پرورش توجه نمی شود و این یک ضعف است که باید با نگاه عمیقی برطرف شود، زیرا در بندهای مختلف وظایف هر دستگاه اجرایی عضو شورا مشخص شده تا با مشارکت مردم امکان رفع نیازها و چالش های آموزش و پرورش در هر نقطه ای از کشور به وجود آید. عباس پور بیان کرد: 17 دستگاه اجرایی کشور در این شورا مسئولیت دارند تا برحسب وظایفی که طبق قانون شوراهای آموزش و پرورش بر عهده دارند، به کمک آموزش و پرورش هر استان بیایند و با همراهی، همفکری، برنامه ریزی در مسیر برطرف شدن مشکلات وزارت آموزش و پرورش که مسئولیت مهم و خطیری در سیستم آموزشی و تربیتی است، حرکت کنند.
وی برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران دستگاه های اجرایی عضو شوراهای آموزش و پرورش در مراکز شهرستانی و استانی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مدیران مناطق و اداره های کل آموزش و پرورش با توجه به این مهم بستر آشنایی اعضای شورای آموزش و پرورش را با شرح وظایف کاری - قانونی طبق قوانین این شورای راهبردی را در سیستم آموزش و پرورش به وجود آورند.مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه بر برگزاری جلسه های مستمر ماهانه این شورا، پیگیری مصوبه های شورا، اجرایی شدن مصوبه ها، اولویت بندی نیازهای آموزشی - تربیتی بر حسب نیاز منطقه تاکید کرد. عباس پور با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش جای سخنرانی و یا پرداختن به مسائل حاشیه ای نیست، یادآور شد: شورای آموزش و پرورش یک خرد جمعی است که فلسفه آن کمک به روند توسعه و مشارکت در آموزش و پرورش است که باید به این شورا در استان های مختلف توجه بیشتر شود تا امکان تصمیم گیری بهتر و اجرای مناسب طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش در هر نقطه ای از کشور فراهم شود. وی ادامه داد: اعضا این شورا باید هر دستوری که در جلسه مطرح می شود، برای آن دستور توجیهی، شفاف و کارشناسی شده همراه با اسناد مربوطه داشته باشند تا ضمانت اجرایی پیدا کند. مشاور آموزش و پرورش همچنین گفت: شورای آموزش و پرورش استان البرز یکی از شوراهای موفق کشور است که طبق قوانین این شورا عملکرد خوبی داشته است. مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: شورای آموزش و پرورش برای پیشبرداهداف آموزشی، تربیتی، عمرانی، اجرایی و مالی جایگاه ویژه ای دارد که در استان البرز با توجه ویژه استاندار، فرمانداران و سایر اعضاء عملکرد این شورا در سطح مطلوبی قرار دارد. خسرو ساکی اظهار کرد: تقویم آموزش و پرورش به این شورا نیاز دارد چراکه در این شورا تصمیم های مهمی برای حل مشکلات، برنامه ریزی و ساماندهی مسائل مربوط به دانش آموزان، معلمان، فضاهای آموزشی صورت می گیرد. وی در ادامه به بیاناتی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب در زمینه نقش، تاثیر و جایگاه شورا های آموزش و پرورش اشاره و یادآور شد: برای اجرایی شدن مصوبات این شورا باید قوانین مربوط به این شورای مهم را شناخت و به آن توجه کرد. ساکی در این همایش سه ماده از قانون شوراهای آموزش و پرورش را برای اعضای شورای آموزش و پرورش استان بازخوانی کرد و در ادامه عملکرد شورای آموزش و پروش البرز را از سال 91 تا کنون بر اساس نمودار و آمار تهیه شده ارائه داد. مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: در سال جاری 8 جلسه شورای آموزش و پرورش در البرز برگزار شده است. ساکی گفت: در این استان 164 مصوبه شورای اموزش و پرورش داشته ایم که تا کنون 155 مصوبه اجرایی شده است . وی ادامه داد: طبق ارزیابی بعمل آمده فرمانداری کرج رتبه برتر عملکرد شورای آموزش و پرورش را به خود اختصاص داده است. در این همایش که نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج و استاندار البرز حضور داشتند از اعضای اصلی شورای استان و شورای برتر مناطق با اهداء لوح تقدیر شد. در این نشست از پارسا فرخی دانش آموز ناحیه سه کرج که موفق به کسب مقام اول مسابقات محاسبات ذهنی در هندوستان و رباتیک کشور شده بود نیز تجلیل شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود