7 دی 1390
شماره خبر: 3352

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز تشکیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز تشکیل شد

سپیدار آنلاین: نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز با حضور معاون سیاسی – امنیتی استانداری تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري، حلیمی در اين جلسه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش از تمامی اعضای شورای آموزش و پرورش خواست تا اداره کل را برای تحقق هرچه بهتر و بیشتر اهداف سند یاری نمایند حلیمی افزود : برگزاری کارگاه بزرگ آموزشی سند تحول توسط وزیر آموزش و پرورش ، برگزاری کمیته های مختلف در سطح استان ، عملیاتی شدن نظام آموزش 3-3-6 در سطح استان، ثابت صبح شدن مدارس استان، تعطیلی روز های پنج شنبه به عنوان روز خانواده،هوشمند سازی مدارس و..... را از جمله اقدامات اساسی استان برای تحقق سند تحول بنیادین دانست. اکبر حلیمی پرداختن به اجرای نظام آموزشی 3-3-6 را به عنوان مهم ترین دستور کار امروزه اداره کل آموزش و پرورش استان برشمرد
و افزود : در اجرای نظام 3-3-6 سه رکن اساسی مورد تصمیم سازی و تصمیم گیری استان است:
الف) فضا های آموزشی ب ) نیروی انسانی ج) آموزش و ساماندهی
مصوبات نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش :
1)تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی استانها بین اعضای محترم توزیع شد و مقرر گردید ظرف مدت یک هفته اعضای شورا پیرامون نحوه اجرای تفاهم نامه ، نقطه نظرات خود را به دبیرخانه شورا ارسال نمایند.
2)مقررگردید به عنوان پیشنهاد به وزارت آموزش و پرورش اعلام گردد که :ازاین پس رئیس شورای اسلامی استان در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و رئیس شورای اسلامی شهرستان در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان حضور پیدا نموده و به عنوان عضو اصلی با حق رای منصوب شوند.
3)طرح بخشودگی بیمه ای تا % 80 سهم کارفرما (موسسین مدارس غیر دولتی ) از طریق معرفی نیروهای آزاد با پیگیری اداره کل امور اجتماعی صورت پذیرد.
گفتنی است بررسی و ارائه گزارش کامل مصوبات جلسه ی قبل توسط حلیمی دبیر شورای آموزش و پرورش استان البرز،از دیگربرنامه های نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان بود. در این جلسه ، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان ، مشاور استاندار در امور آموزش و پرورش و اعضای شورای آموزش و پرورش استان البرز حضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود