5 بهمن 1394
شماره خبر: 157261

احداث پردیس سینمایی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

احداث پردیس سینمایی در البرز


سرپرست حوزه هنری البرز با تاکید بر اینکه پردیس سینمایی در استان البرز احداث می شود، گفت: ساماندهی سینما هجرت اولویت حوزه هنری است.
اسماعیل آجرلو در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح رویکردهای جدید حوزه هنری البرز پرداخت و اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین رویکرد ما در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی هنری بود به نحوی که اختلاف سطح میان برنامه های استانی و ملی در استان البرز حذف شده و تمامی برنامه ها با کیفیت ملی برگزار شود. وی همچنین تاکید کرد: درواقع سعی ما بر این است که از این پس با ارتقای رتبه فعالیت های فرهنگی هنری، برنامه هایی در شان مردم البرز برگزار شود.
سینما هجرت تخریب می شود
سرپرست حوزه هنری استان البرز همچنین ساماندهی سینما هجرت را یکی از اولویت های کاری این نهاد برشمرد و گفت: با توجه به عملیات عمرانی ورودی شهر کرج که ساختمان سینما هجرت را تحت الشعاع قرار می دهد بحث تخریب سینما به میان آمد که تمام تلاش خود را برای حفظ این مرکز به عنوان قدیمی ترین سینمای شهر بکار گرفتیم و حتی پیشنهاد تبدیل این سینما به موزه فرهنگ و هنر نیز مطرح شد اما اصرار شهرداری برای تعریض و اراده استانی در اصلاح ورودی شهر ما را بر آن داشت که از تصمیم خود منصرف شده و در حال تفاهم با شهرداری هستیم تا جایگزینی برای این سینما ایجاد شود. آجرلو افزود: باتوجه به گستردگی البرز و بروز مشکل در سینما هجرت برآن شدیم تا یک پردیس سینمایی مدرن برای استان احداث شود که زمین آن با همکاری شهرداری انتخاب و جانمایی شده و به محض قرارگیری در اختیار ما عملیات عمرانی آغاز می شود. وی توضیح داد: این پردیس سینمایی متشکل از چندین سالن نمایش و مجموعه فرهنگی شامل پلاتو تئاتر، نگارخانه، کارگاه های هنری... ی. خواهد بود که حداکثر طی دو الی سه سال آینده به بهره برداری میرسد اما با توجه به فقدان سینما هجرت با ۸۰۰ صندلی در این مدت، از مجموعه مدیریت شهری تقاضا داریم فضایی در اختیار حوزه هنری قرار دهد تا حداقل بخشی از این خلا جبران شود.
البرز میزبان اولین جشنواره هنری رسانه ای حقوق بشر آمریکایی
سرپرست حوزه هنری البرز در ادامه از برگزاری اولین جشنواره هنری رسانه ای حقوق بشر آمریکایی در این استان خبر داد و بیان کرد: این جشنواره به صورت کشوری و با دبیرخانه دائمی مستقر در البرز برگزار می شود که در سال آینده به جایزه ملی تبدیل خواهد شد که زمان برگزاری اولین دوره آن نیز در خردادماه سال آتی و با محوریت طنز خواهد بود. آجرلو از انتشار فراخوان جشنواره مذکور از پنجم بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: در این رویداد فرهنگی هنری علاوه بر اهدای جایزه به برگزیدگان، بودجه مناسبی نیز به منظور حمایت از تولیدات هنری در این موضوع مشخص تدارک دیده ایم. وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز اظهار کرد: پس از پایان جشنواره، مجموعه ای از فیلم های منتخب به مدت یک هفته در استان البرز اکران می شود.
دانشنامه فرهنگ و هنر البزر در ۵۰ جلد تدوین می شود
سرپرست حوزه هنری البرز با بیان اینکه برای حمایت از فیلمسازان استانی نیز برنامه داریم، تصریح کرد: در بازه زمانی دو ساله و با همکاری هنرمندان این عرصه یک فیلم بلند ساخته شود که به جشنواره های ملی نیز راه پیدا کند، هم اکنون در انتظار طرح مناسب هستیم. آجرلو در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: پس از حدود ۱۰ سال با تلاش های صورت گرفته موفق شدیم جشنواره تئاتر تک را که درواقع میراث البرز بود به استان بازگردانیم که مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره و اعلام فراخوان در تاریخ پنجم بهمن ماه جاری برگزار می شود. وی همچنین از تدوین دانشنامه فرهنگ و تمدن البرز نیز خبر داد و بیان کرد: معرفی و شاناساندن ظرفیت های استان سال ها دغدغه اهالی فرهنگ و هنر البرز بود که بحمدالله حوزه هنری در قالب ماموریت خود، امسال این طرح را کلید زد و عملیات اجرایی آن از سال آینده آغاز می شود. آجرلو از تدوین ۵۰ جلد کتاب دانشنامه در این راستا طی بازه زمانی سه ساله خبر داد و افزود: ۵۰ پژوهشگر با همکاری گروه ۱۰ نفره در موضوعات مختلف شامل جغرافیا، تاریخ، مردم شناسی، زبان شناسی، فرهنگ، اداب و رسوم و ... به تحقیق و جمع آوری اطلاعات می پردازند.
پای هنر به دانشگاه علمی کاربردی استان البرز باز شد
سرپرست حوزه هنری البرز در بخش دیگر سخنان خود گفت: طی اقدامی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی و سازمان فنی حرفه ای استان درصدد هستیم تا برای اولین بار در کشور رشته های هنری برای دوره های پودمانی دانشگاه علمی کاربردی تعریف کنیم که حوزه هنری نیز اولین متولی برگزاری دوره های هنری دانشگاهی خواهد بود. آجرلو متذکر شد: این امر تحولی جدی در آموزش گرایش های هنری در استان خواهد بود که از اسفندماه سالجاری کلید می خورد و دانشجو میپذیرد. وی همچنین در خاتمه با بیان اینکه پس از اتمام دوره نیز سه گواهی معتبر از سوی حوزه هنری، فنی حرفه ای و دانشگاه علمی کاربردی استان ارائه خواهد شد، تصریح کرد: این اقدام فرصت مناسبی برای هنرمندانی است که تاکنون به صورت تجربی فعالیت داشته اند و هم اکنون می توانند مدرک آکادمیک رشته خود را اخذ کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود