11 بهمن 1394
شماره خبر: 157664

میزبان کتابدوستان البرزی در نشست کتاب خوان 19 بهمن کرج هستیم

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

میزبان کتابدوستان البرزی در نشست کتاب خوان 19 بهمن کرج هستیم


دکتر محمد کریم صابری از برگزاری نهمین نشست «کتاب‌خوان» از سلسله نشست‌های به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده با مشارکت کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالین حوزه کتاب در 19 بهمن ماه در کرج خبر داد.
دکتر محمد کریم صابری از برگزاری نهمین نشست «کتاب‌خوان» از سلسله نشست‌های به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده با مشارکت کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالین حوزه کتاب در 19 بهمن ماه در کرج با موضوعات امام ره وانقلاب خبر داد. معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: «کتاب‌خوان» نشستی صمیمانه با هدف آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی این امر و نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی و معرفی کتاب‌های مفید و ترویج کتابخوانی است.
دکتر صابری در ادامه گفت: ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمند سازی کتابداران از طریق مطالعه، آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب از جمله اهدافی است که در این راه دنبال می کنیم. وی در ادامه افزود: در این نشست ده نفر از فعالان و مطالعه کنندگان کتاب، هر کدام به میزان 7 دقیقه، به ارائه گزارشی از کتابی که مطالعه کرده‌اند می‌پردازند و این جلسات با همکاری جدی کانون های ادبی کتابخانه های استان در طول سال ادامه خواهد داشت. وی در ادامه گفت: تاکید دبیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری اینگونه نشست ها ، رشد کتاب‌خوانی عمومی در جامعه است که منجر به رشد فرهنگ عمومی خواهد شد. در این نشست‌ها اولویت با کتاب‌هایی است که برای عموم مردم قابل درک باشد و طیف گسترده‌ای از مخاطبین را با مطالعه آشنا کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود