12 بهمن 1394
شماره خبر: 157754

آغاز سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی با نواختن زنگ انقلاب در مدارس البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی با نواختن زنگ انقلاب در مدارس البرز


فرا رسیدن سی و هشتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی صبح دوشنبه با نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان البرز جشن گرفته شد.
همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی به صورت متمرکز و با حضور استاندار البرز در دبیرستان دخترانه شاهد عفاف ناحیه سه آموزش و پرورش نواخته شد.
بازگشت حضرت امام خمینی (ره ) به ایران اسلامی واقعه ای تاریخی در1357 است و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از15 سال تبعید در میان استقبال میلیونی ملت ایران پا به خاک میهن گذاشت.
این روز در تقویم رسمی کشور با عنوان آغازین روز دهه مبارک فجرتعیین شده است. در آئین فرا رسیدن سی و هشتمین بهار آزادی در کرج که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده های معظم شهدا برگزار شد، دانش آموزان به اجرای برنامه های مختلف پرداختند. آموزش و پرورش استان البرز در قالب کمیته فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر استان البرز برای ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی حدود 358 برنامه مرتبط با بخش فرهنگیان و دانش آموزی تدارک دیده است. بازخوانی آرمان های انقلاب، تبیین هویت فرهنگی انقلاب، تبیین نهضت علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشان دادن جلوه های کارآمد نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش و تقویت اعتماد به نفس عمومی به ویژه در بین دانش آموزان از رویکردهای مهم در اجرای برنامه های ویژه دهه فجر در مدارس استان است.
برگزاری گفتمان های سیاسی، مسابقه های مختلف فرهنگی هنری و ورزشی، برگزاری اردوهای زیارتی، حضور مسئولین در مدارس و برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره غذای سالم از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای این ایام است. همچنین اعزام 8500 نفر از دانش آموزان استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور از دیگر این برنامه ها است.برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از دستاوردهای مختلف علمی فرهنگی و هنری دانش آموزان و فرهنگیان نیز از دیگر برنامه های ایام مبارک دهه فجر است. در آخرین روز از ایام مبارک دهه فجر مقارن با 22 بهمن، گروه های سرود 1357 نفری در مرکز استان و دیگر شهرستان ها در راهپیمائی 22 بهمن حضور یافته و سرود انقلاب را سرمی دهند.استان البرز دارای حدود 420 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و حدود 1600 واحد آموزشی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود