12 بهمن 1394
شماره خبر: 157809

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مرکز فرهنگی چیستا در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مرکز فرهنگی چیستا در کرج


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: دوران بازگشت به کتاب اتفاق خواهد افتاد ، دنیای مجاز، ماندنی نیست.
سید موسی حسینی کاشانی به همراه معاون فرهنگی و مطبوعاتی خود از چند مرکز فرهنگی شهر از جمله چیستا دیدار کرد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بازدید از سرای فرهنگی چیستا گفت:خوشحالم یکی دیگر از زوایای فرهنگی شهر را برای مردم و دوستدارن این اماکن روشن می کنیم . متاسفانه آنقدر خبرهای آشفته از شهر به گوش می رسد که در باورها نمی گنجد چنین فضاهایی نیز در شهر کرج وجود دارند. این درحالی است که دربسیاری موارد اگر در لایه های درونی شهر کرج تامل کنیم، از بسیاری شهر ها پویاتر است . مهندس حسینی کاشانی ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین مکان فرهنگی و هنری در شهر کرج از تلاش های دکتر اسلامی در پدید آوردن فرصت مطالعه در فضایی آرام و مناسب تقدیر کرد. وی گفت: خوشحالم یکی دیگر از زوایای فرهنگی شهر را برای مردم و دوستدارن این اماکن روشن می کنیم . متاسفانه آنقدر خبرهای آشفته از شهر به گوش می رسد که در باورها نمی گنجد چنین فضاهایی نیز در شهر کرج وجود دارند.حسینی کاشانی افزود: این درحالی است که در بسیاری موارد اگر در لایه های درونی شهر کرج تامل کنیم، ازبسیاری شهر ها پویاتر است . وی گفت: متاسفانه گرفتاری های مردم فرصت سرزدن به اماکن فرهنگی را نمی دهد و من معتقدم هر کس بتواند کاری انجام دهد که بخشی از اوقات فرغت مردم را به خوبی پر کند، کار بزرگی انجام داده است . کاشانی افزود: کارراحتی نیست که بتوانیم علایق و سلایق گوناگون را راضی کنیم ، باید،کارهای بسیاری انجام شود تامردم به علایق برحقشان دست پیدا کنند. بسیاری از علایق مردم با عرف جامعه مشکلی ندارد، پس باید برای دست یابی به آن زمینه ها و زیر ساخت ها را فراهم کنیم .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد:هرچه مردم کمتر به سمت تفریحات سالم و نشاط و شادی بروند ، آمار خطا و بزه بالاتر خواهد رفت ، وقت خالی مردم به گونه های دیگری پر خواهد شد. کاشانی با اشاره به همپوشانی نهادهای متولی امر فرهنگ در استان تصریح کرد: باید ذائقه های مختلف را بشناسیم و برای آنها خوراک مناسب داشته باشیم ، وجود رستورانهای متعدد دریک شهر بیانگر اهمیت به ذائقه های مادی مختلف در مردم است، پس چه طور برخی نمی پذیرند که نیاز های فرهنگی و تفریحی نیز در مردم متفاوت است ؟ وی افزود: کار دکتر اسلامی در پدید آوردن مجموعه چیستا ، کاری بزرگ است که با هزینه شخصی و عشق انجام شده است . فضایی که انسان را ترغیب می کند اگر وقت خالی دارد بیاید و بنشیند کتابی بخواند یا از فضا استفاده کند و اوقات مفیدی داشته باشد .
وی ابراز امیدواری کرد : این چنین حرکاتی، برای پوشش سلایق مختلف انجام شود و اطلاع رسانی از وجود چنین مکانهایی را بخش مهمی دانست که می تواند به کسانی که وقت دارند، اما جای مناسبی را نمی شناسند، ایده ای برای پر کردن اوقات فراغت بدهد. مهندس حسینی کاشانی تاکید کرد: امیدواریم فارغ از حساب و کتاب های زندگی ، از ظرفیت های چون چیستا به نفع شهر استفاده شود. دنیای مجازی هر چه قدر تلاش کند، دوران بازگشت اتفاق خواهد افتاد و در ادبیات این بی سابقه نبوده است . حسینی کاشانی با اشاره به اینکه خواننده امروز مایل نیست مطالب تحمیلی را تحمل کند تصریح کرد: کتاب هرگز ازبین نخواهدرفت ، ادبیات و کتابخوانی جایگاه همیشگی خود را باز خواهد یافت و ما در استان سعی کرده ایم تا با حمایت از صدور مجوز نشریات حامی تولیدات کاعذی باشیم و فرهنگ سازی در این زمینه را حمایت کنیم . حسینی کاشانی گفت : من به آزمون و خطا اعتقاد دارم و احساس می کنم باید به همه فرصت داد تا رشد کنند و استعدادهای خود را نشان دهند. دکتر سید حسین اسلامی در پاسخ به تشویق های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همواره خوش فکر و مهربان و فرهنگی بوده اید، این برخورد انگیزه های سرمایه گذاران را افزایش خواهد داد. وی گفت: هدف من از ساخت چنین مجموعه ای صرفا کسب درآمد نبوده است، اتفاقا ایجاد فضای دنج و امنی بوده است که علاقمندان بتوانند بدون هزینه لحظاتی را از خواندن کتاب لذت ببرند.اگرچه به دلیل کمبود های مادی نتوانسته ایم تبلیغات وسیعی انجام دهیم، امیدوار بوده ایم در کنارآمار بالای رستوران و فست فودها و جاده چالوس ، یک فضای دیگر و متفاوت هم برای سرگرم کردن شهروندان تدارک ببینیم. دکتر اسلامی گفت: ستونی را به اهدا و تبادل کتاب اختصاص داده ایم و استقبال خوبی از آن شده است . ما مانت دار فرهنگیم و مالکیت ها موقت هستند . جشنواره عکس ، نمایشگاه کتاب ، قصه خوانی ، کلاس های شعر و موسقی از فعالیت های بوده است که در چیستا انجام شده و می شود. وی افزود: بیشترین استقبال از کتب فرهنگی و هنری می شود که احساس خوش نیاز به خواندن و کتاب را نشان می دهد ، و این یک خبر خوب است .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود