13 بهمن 1394
شماره خبر: 157852

برگزاری مسابقه کتاب خوانی به مناسبت دهه مبارک فجر

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری مسابقه کتاب خوانی به مناسبت دهه مبارک فجر


سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری مسابقه کتاب خوانی به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود دهقاندار از برگزاری مسابقه کتاب خوانی "مفاتیح الحیاة" ویژه دهه مبارک فجر خبرداده و افزود: کتاب و کتابخوانی مقوله بسیار با اهمیتی در فرهنگ و تمدن کشورهاست.
وی گفت: اسلام نگاه ویژه ای به کتاب و کتابخوانی دارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی « اسلام پرچمدار کتابخوانی است» . با توجه به اهمیت بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرهنگ والای کتاب خوانی در بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان همچنین اشاره رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه عمیق اسلام به مفهوم سبک و فرهنگ زندگی افزودند: در معارف اسلامی اصطلاح عقل معاش در مفهوم جامع خود مترادف مفهوم سبک و فرهنگ زندگی است و در قرآن کریم نیز آیات فراوانی در این زمینه وجود دارد. وی با تأکید بر این که بدون پیشرفت در بخش حقیقی تمدن‌سازی نوین اسلامی یعنی « سبک و فرهنگ زندگی»، اهداف این تمدن بزرگ محقق نخواهد شد، افزود: متأسفانه ما در این بخش، پیشرفت چشمگیری نداشته و مثل بخش اول یعنی علم و صنعت و نظائر آن پیشرفت نکرده‌ایم.در همین راستا مطالعه کتاب مفاتیح الحیاة استاد عالیقدرحضرت آیت ... جوادی آملی و معرفی کتاب های ارزشمند به خانواده ها وعلاقه مندان کتاب خوانی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و حوزه علمیه خواهران استان البرز مسابقه کتاب خوانی مفاتیح الحیاة ویژه دهه مبارک فجر برای اساتید حوزه علمیه خواهران و معلمین منتخب آموزش و پرورش بمنظور استفاده بهتر مردم بویژه علاقه مندان به کتاب خوانی با اهداء جوائز نفیس برگزار می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود