15 بهمن 1394
شماره خبر: 158023

نقد کتاب آه با شین در امیرکبیر کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نقد کتاب آه با شین در امیرکبیر کرج برگزار شد


مراسم نقد کتاب رمان آه با شین نوشته کاظم مزینانی با حضور حسن محمودی نویسنده و منتقد داستان نویسی و رمان نویسی کشور عصر دیروز 14 بهمن ماه در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج برگزار شد.
مراسم نقد کتاب رمان " آه با شین" نوشته کاظم مزینانی با حضور حسن محمودی نویسنده و منتقد داستان نویسی و رمان نویسی کشور و جمعی از نویسندگان و اهالی هنر استان البرز عصر دیروز 14 بهمن ماه در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج برگزار شد. در این مراسم که حجت الاسلام فلاح مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز، دکترصابری معاون مدیرکل و مسئولین این اداره کل حضورداشتند، ابتدا کاظم مزینانی صفحاتی از کتاب خود را خواند و درخصوص کتاب رمان"آه با شین" و شیوه نگارش این کتاب توضیحاتی ارائه داد. در ادامه این مراسم حسن محمودی از نویسندگان و منتقدان ادبی کشور کتاب رمان" آه با شین" را پس از کتاب رمان "شاه با شین" دومین اثر مزینانی با مضمون نگاهی ویژه به انقلاب اسلامی دانست و گفت: این کتاب دو مین رمان از سه گانه های کاظم مزینانی است و کتاب سوم نیز که در همین قالب خواهد بود در آینده انتشار خواهد یافت. این منتقد ادبی در خصوص " آه با شین" گفت: مزینانی برای نگارش آثار خود سفرهای بسیاری انجام داده و آداب و سنت استان های مختلف کشور را به خوبی می شناسد و همین شناخت از شیوه زندگی مردم ایران موجب شده آثار این نویسنده رنگ و بوی بومی و ایرانی داشته باشد و به زیبایی این شیوه زندگی را به تصویر بکشد.
وی در ادامه افزود: رمان "آه با شین" آهی است که نویسنده بارها در کتاب خویش می کشد و جسارت و نگاه او موجب شده این اثربرخلاف برخی انتقادها از آثار ملموس رفتاری مردم در دوران قبل از انقلاب اسلامی و پس ازآن باشد. محمودی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به کاهش سرانه مطالعه در کشور انتشارات کتاب در کشور تسهیل و تسریع شود و نسل امروز با کتاب های جذاب و فاخر بیش از پیش ارتباط برقرار کنند. در ادامه این نشست سه تن از منتقدان جوان استان البرز و از اهالی کانون ادبی شهرستان کرج به بیان نقدهای خود از کتاب " آه باشین" پرداختند که مورد استقبال و توجه کاظم مزینانی نویسنده کتاب و حسن محمودی قرار گرفت . بخشی از این مراسم که در دهه مبارک فجر نیز برگزار می شد اختصاص داشت به تجلیل از خانواده شهید والامقام " حجت الاسلام والمسلمین علی تمامزاده" از شهدای مدافع حرم و در این بخش از مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از همسر شهید با اهدای لوح یادبود تجلیل کرد. گفتنی است در پایان مراسم از سوی کانون ادبی شهرستان کرج از کاظم مزینانی نویسنده کتاب " آه با شین" ، حسن محمودی منتقد ادبی و ده تن از منتقدان این اثر نیز به رسم یابود هدایایی اهدا و از آنان تقدیر ویژه شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود