25 بهمن 1394
شماره خبر: 158584

نشست کتاب خوان در کتابخانه امام جواد(ع) روستای احمدآباد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نشست کتاب خوان در کتابخانه امام جواد(ع) روستای احمدآباد


چهارمین نشست از سلسله نشست های ویژه کودک و نوجوان شهرستان نظرآباد در دهه مبارک فجر در کتابخانه عمومی امام جواد(ع) برگزار شد.
چهارمین نشست از سلسله نشست های ویژه کودک و نوجوان شهرستان نظرآباد در دهه مبارک فجر در کتابخانه عمومی امام جواد(ع) برگزار شد. نشست کتاب خوان کودک و نوجوان در کتابخانه امام جواد(ع) با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه، مدیریت مهدکودک جامعة القرآن و دانش آموزان مدرسه ابتدایی در مورخ 17/11/94 برگزار شد، در این نشست مسئول کتابخانه ،کتابدار بخش کودک ،مدیر ،معلمین و دانش آموزان مدرسه ابتدایی حضور داشتند، 6 تن از کودکان به معرفی کتاب پرداختند. در ابتدای این نشست کتابدار بخش کودک به معرفی اجمالی طرح کتاب خوان و اهداف آن پرداختند، قصه گویی برای کودکان با مضمون انقلاب و روایتگری حوادث انقلاب اسلامی توسط کتابدار بخش کودک و برپایی نمایشگاهی از کتاب داستان های ساخته شده ی چند تن از دانش آموزان و روزنامه دیواری به مناسبت دهه مبارک فجر از دیگر برنامه ها بود. در حاشیه نشست نیز به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاه کتاب از کتب ارائه شده در نشست کتاب خوان و کتاب های مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی برگزار و در پایان مراسم نیز از حضار پذیرایی به عمل آمد. در این نشست، فاطمه مافی، مائده مافی، کوثردودانگه، امیر محمد عباس زاده، معصومه فیضی، ستایش وادی دار به ترتیب کتابهای دوستان با محبت، بزرگترین خانه دنیا، نقره ماهی، پیامبر و قصه هایش، عطرگلهای خورشید و آی قصه قصه قصه را به دوستان خود معرفی کردند به شرح ذیل ؛
کتاب" دوستان با محبت " / نوشته مهدی عزتی چهار قلعه / ارائه توسط فاطمه مافی(عضو)
این کتاب بر اساس داستانی از کلیله و دمنه نوشته شده که درباره داستانی است که صیادی در جنگل دامی را پهن می کند و دسته ای از کبوترها به هوای دانه های گندم روی ان مینشینند و گرفتار می شوند اما با زیرکی یکی از کبوتر ها به نام طوقی از دام صیاد رها می شوند.
کتاب " بزرگترین خانه دنیا" /نوشته لئولیونی/ ارائه توسط مائده مافی (عضو)
کتاب داستان حلزون کوچکی است که دوست دارد بزرگترین خانه دنیا را داشته باشد. بالاخره با پیچ و تاب خوردن زیاد حلزون کوچک خانه اش را آنقدر بزرگ کرد که دیگر نمی توانست حرکت کند و غذایی برای خود پیدا کند. حلزون در اثر گرسنگی کوچک و کوچکتر شد تا اینکه لاکش هم خرد شد و هیچ چیز از او باقی نماند.
کتاب نقره ماهی / نوشته محسن چینی فروشان/ ارائه توسط کوثردودانگه (عضو)
داستانی درباره ی یک ماهی با خانواده اش با نام نقره ماهی می باشد که از زندگی در دریا خسته می شود و تصمیم می گیرد دنبال دنیای قشنگ تری برود و بچه هایش را ترک می کند و به سمت بالا شنا می کند و خود را به سطح آب دریا می رساند و دنبال قایقی شنا می کند تا به ساحل برسد. نزدیکی ساحل موجی او راه به ساحل پرت میکند و شروع به خفه شدن می کند و با تمام تلا خود را به موجی می رساند و دوباره به دریا بر می گردد تا قصه هایش را برای فرزندانش تعریف کند.
کتاب پیامبر و قصه هایش/ نوشته غلامرضا حیدری/ ارائه توسط امیر محمد عباس زاده (عضو)
این کتاب درمورد حکایات زندگی پیامبر اکرم (ص) می باشد که به دست ما رسیده است . به شکلی که با اندیشه و افکار آن حضرت آشنا می سازد که در آن 70 داستان نقل شده است که این داستان ها در رابطه با برخورد آن حضرت با حیوانات و رابطه با دوستان؛ دشمنان و رابطه اش با خدا و اخلاق فردی و اجتماعی ایشان می باشد تا خوانندگان بتوانند تصویر درستی از پیامبر(ص) دست یابند.
کتاب عطرگلهای خورشید/ نوشته مرضیه غفار/ ارائه توسط معصومه فیضی (عضو)
مجموعه کتابهای عطر گل های خورشید در سه جلد چاپ شده که هر جلد 10 داستان که مربوط به خاطرات دوران کودکی فرزندان و نوه های امام خمینی و کسانی است که درباره ایشان نقل کرده اند تا برخوردها و رفتار و اخلاق ایشان را به تصویر بکشند.
کتاب آی قصه قصه قصه/نوشته شراره وظیفه شناس/ ارائه توسط ستایش وادی دار (عضو)
این کتاب هم مجموعه داستانهایی هست که هر جلد آن از 10 داستان کوتاه اخلاقی و اجتماعی نوشته شده که در پایان هر قصه هم پیامی درباره آن ارائه شده است

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود