25 فروردین 1395
شماره خبر: 161166

انتقال درصد بالائي از مشاوران دوره متوسطه به دوره ابتدائي در سال هاي آتي

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

انتقال درصد بالائي از مشاوران دوره متوسطه به دوره ابتدائي در سال هاي آتي


مدير كل دفتر پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به مشكلات دربخش اولياي دانش آموزان مقطع ابتدائي، تا دو سال آينده درصد بالائي از مشاوران دوره متوسطه اول به مقطع ابتدائي منتقل مي شوند.
صادق صادق پور ر در همايش مديران مدارس مقطع ابتدائي استان البرز كه در كانون امام علي (ع) آموزش و پرورش ناحيه يك كرج برگزار شد، افزود: به دليل مشكلات ، وجود مشاوران در دوره ابتدائي ضرورت بيشتري دارد و بنا بر پيگيري هاي انجام شده براي يكي دوسال آينده اين بستر فراهم شده است. وي با اشاره به اينكه اين موضوع در سند تحول بنيادين نيز آورده شده، ديگر مشكلات در مقطع ابتدائي را بررسي كرد و اظهار داشت: در هر سال تعداد زيادي بخشنامه به معاونت ابتدائي در قالب برگزاري طرح ها و جشنواره ها فرستاده مي شود در حاليكه در بعضي از كشورها اين بخشنامه ها از تعداد انگشتان يك دست فراتر نمي رود.وي ادامه داد: به طوريكه در يك سال تحصيلي تا 31 برنامه توسط معاونت پرورشي و 23 برنامه توسط معاونت تربيت بدني به اين معاونت ابلاغ مي شود ولي به دنبال آن هستيم كه تعدد اين برنامه ها و موازي كاري ها را به شدت كاهش دهيم. صادق پور همچنين به تعداد بخشنامه ها نيز اشاره كرد و گفت: بر اساس دستور وزير آموزش و پرورش سالانه 20 درصد اين بخش نامه ها كاهش مي يابد و اميدواريم اين كاهش را به صورت عملي شاهد باشيم زيرا موانعي هستند كه چندين سال است كه پيش روي ما قرار دارد. وي يكي ديگر از معضلات در مقطع ابتدائي را نظارت هاي مچ گيرانه بازرسان به جاي راهنمائي دانست و افزود: نظارت بازرسان اغلب براي راهنمائي نيست بلكه به منظور تخريب گام برمي دارند ولي در طرح جامع الكترونيكي اميدواريم اين مساله مرتفع شود. مدير كل دفتر پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش ميزان ساعات آموزش براي مقطع ابتدائي را يكي ديگر از معضلات دانست و تصريح كرد: شروع و پايان كار مدرسه متوسطه اي كه با مدرسه ابتدائي همجوار است يكي است ولي ساعات تدريس براي آن ها 30 ساعت در حاليكه براي مقطع ابتدائي تا 25 ساعت ثبت مي شود. وي همسان سازي ميزان ساعات تدريس در تمام مقاطع را يكي از الزامات برشمرد و گفت: دستور وزير آموزش و پرورش به شوراي عالي براي اصلاح اين قانون صادر شده است. صادق پور به تدريس مديران مدارس ابتدائي نيز اشاره كرد و افزود: از سال گذشته پيگير حل اين موضوع هستيم زيرا مدير مدرسه بايستي پاسخگوي خيلي از مسائل در مدرسه باشد و در زماني كه مدير بر سر كلاس حضور دارد احتمال بروز بعضي از مشكلات در مدرسه وجود دارد. وي اضافه كرد: سال گذشته ميزان تدريس مديران از 6 ساعت به سه ساعت كاهش يافت و امسال در برنامه توسعه سنواتي مدارسي كه معاون ندارند، ديگر مديران تدريس ندارند و در مدارس معاون دار ساعت ميانگين هر استان كاهش مي يابد.
***دبستان بايد پايه و اساس پيشرفت هر كشور باشد
مديركل دفتر پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دبستان بايد به عنوان پايه و اساس پيشرفت هر كشور باشد ولي اين موضوع را مرتب در قالب شعار تكرار مي كنيم ولي در عمل كمتر به آن توجه مي شود. وي افزود: كودكان همچون فرشتگاني هستند كه هر چه دست و پاهايشان بزرگتر مي شود بالهاي پروازشان كوچكتر مي شود پس بايد بيشترين توجه به دوره ابتدائي شود. وي اين توجه را از اختصاص بهترين فضاي آموزشي تا بهترين مديران، نيروها و ديگر امكانات دانست. صادق پور در ادامه با اشاره به كمبود امكانات موجود در كشور، گفت: در شرايطي به سر مي بريم كه كمبود اعتبارات و امكانات، مشغله ها و مسائل زيادي را براي همه به وجود آورده است و از طرفي مصمم هستيم كه كشورمان روز به روز رشد و پيشرفت كند. وي بيان داشت: در زمان حاضر با مشكلات پيش رو اولين قدم بازسازي خويشتن است و بايد براي رفع هر مشكل، ابتدا از ساختن خود شروع كنيم و آن را در مراتب بالاتر تعميم دهيم. در اين همايش بيش از 500 نفر از مديران مدارس مقطع ابتدائي استان البرز حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود