28 فروردین 1395
شماره خبر: 161258

پیشرفت و تعالی جامعه در گرو توسعه علوم انسانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پیشرفت و تعالی جامعه در گرو توسعه علوم انسانی است


رئیس اداره آموزش وپرورش ساوجبلاغ گفت: علوم انسانی پرورش دهنده اندیشه و روح انسان‌هاست و توسعه این رشته ارتقای جامعه را به دنبال دارد.
عیسی بابالو اظهار کرد: تفکر پژوهشی باید در مدارس توسعه پیدا کند. وی بر لزوم تبدیل توانمندی دانش آموزان در عرصه ‌های علمی و پژوهشی به باور عمومی تاکید کرد و افزود: حضور دانش آموزان در المپیاد های علمی روحیه پژوهش محوری را در بین دانش آموزان تقویت می‌کند. این مسئول با اشاره به تاکید دین مبین اسلام در خصوص علم آموزی گفت: افراد در تمامی دوران زندگی باید به آموزش علم مبادرت ورزند.
بابالو به سوابق ایرانیان در عرصه‌های علمی، پزشکی و فرهنگی در طول تاریخ اشاره کرد وگفت: امروز نیز باید این راه را ادامه داده و در عرصه جهاد علمی درخشان و افتخار آفرین باشیم و اگر در راستای تربیت نسلی خلاق و نوآور تلاش نکنیم مجبور به وابستگی می‌شویم. رییس اداره آموزش و پرورش ساوجبلاغ ابراز کرد: افراد باید در این حوزه تمام توان خود را به کارگیرند و در این راه هیچ محدودیتی قابل پذیرش نیست؛ چرا که امکانات به تنهایی موجب موفقیت نمی‌شود. وی با بیان اینکه کسب موفقیت‌های علمی باید همراه با تهذیب نفس و ایمان باشد گفت: تنها در این صورت است که سعادت دنیا و آخرت برای فرد رقم خواهد خورد. این مسئول ایمان بدون آگاهی را شعاری و منشا تفکرات تکفیری دانست و افزود: چنین تفکرات جاهلانه ای سبب می‌شود که افراد با برداشت های غلط از خود و جهان پیرامونشان موجب ظلم افرینی و کشتار انسان‌های بیگناه شود. بابالو با اشاره به کمبود تئوری پردازی در حوزه علوم انسانی گفت: باید دانش آموزان مستعد و سرآمد به سمت رشته های انسانی هدایت شوند. وی در پایان با تاکید بر لزوم تعمیق فرهنگ تجلیل از نخبگان، گفت: تربیت دانش آموزان خلاق و پژوهشگر یکی از مهم ترین رسالت های آموزش و پرورش است.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود