29 فروردین 1395
شماره خبر: 161344

برنامه های طرح ملی خواندن با همکاری کانون های ادبی در سال جدید برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برنامه های طرح ملی خواندن با همکاری کانون های ادبی در سال جدید برگزار می شود


معاون کتابخانه های استان البرز از برگزاری جلسه با مدیران کانون های ادبی و روسای ادارات کتابخانه های شهرستان برای اجرای طرح های متناسب با سال ملی خواندن در استان البرز خبر داد.
دکتر صابری معاون کتابخانه های استان البرز از برگزاری جلسه با مدیران کانون های ادبی و روسای ادارات کتابخانه های شهرستان برای اجرای طرح های متناسب با سال ملی خواندن در استان البرز خبر داد.
معاون کتابخانه های استان البرز با اعلام این خبر گفت: جلسه سالیانه مسئولین کانونهای ادبی استان به منظور طراحی و اجرای برنامه های سال ملی خواندن و بهره برداری از طرح 50 کتاب سال برگزار و در این جلسه به تشریح و نحوه اجرایی شدن این برنامه ها پرداخته شد. دکتر صابری افزود: این جلسه که با حضور همکاران کارشناس ستادی و روسای ادارات و کانون های ادبی شهرستانهای استان برگزار شد در خصوص تقویم اجرایی فعالیت کانون های ادبی در سال جدید بحث و همفکری شد و شیوه عضویت اعضاء در کانون های ادبی در کتابخانه ها و نحوه همکاری آنها با کتابخانه های عمومی مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر صابری در ادامه افزود: ارائه و برپایی مراسم نقد و رونمایی کتاب های شاخص سال جاری، رونمایی از آثار مکتوب نویسندگان بومی استان و همچنین برپایی کلاس های شاهنامه خوانی، نویسندگی، حافظ خوانی، مثنوی خوانی در سطح کتابخانه های استان بوسیله اعضا و مسئولین کانون ها برای اعضای کتابخانه ها در سال جدید از اعم مصوبات این جلسه بود. معاون مدیرکل کتابخانه های استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سال خواندن اشاره کرد و گفت: امسال به لطف خدای متعال تلاش می کنیم به موضوع کتابخوانی و خواندن از جنبه های کیفی و کمی بیشتر مترکز شویم و در سال جدید شاهد اجرای برنامه هایی از این قبیل در کتابخانه های عمومی با محوریت و رویکرد کتابخانه وکتابدار خواهیم بود. وی با اشاره به طرح 50 کتاب سال 1395 که از سوی نهاد کتابخانه های عمومی در دستور کار قرار دارد به مسئولین کانون های ادبی یادآور شد که در تقویم اجرایی سال جدید خود قرار دهند و برای اجرای بهتر برنامه ها، تلاش نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود