22 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162824

رونق بازار هنری البرز در گرو توجه به آموزش‌های پایه‌

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رونق بازار هنری البرز در گرو توجه به آموزش‌های پایه‌


مراسم تقدیر از معلمان هنرستان های هنرهای زیبا دختران و پسران با حضور مهدی ابدالی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، سجاد فروغی مدیر هنرستان هنرهای زیبا پسران، بیات مدیر هنرستان هنرهای زیبا دختران و نادر دلیل هوش مدیر بخش خصوصی مجموعه، در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج برگزار شد.
مهدی ابدالی در این مراسم گفت: همکاری معلم های شاغل در هنرستان ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج باید همکاری دو سویه باشد تا شاهد اتفاقات مثبت و مثمر ثمری در خصوص رشد هنری جامعه باشیم. ابدالی در این جلسه با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای تغییر در نظام آموزشی هنرستان های هنرهای زیبا گفت: سال گذشته پیگیری هایی در خصوص تدریس رشته های تئاتر، موسیقی و سینما در هنرستان ها تقاضا شد و خوشبختانه امروز آن سه رشته تدریس می شود. تدریس این رشته ها از طریق وزارت متبوع انجام شده است و در هنرستان هایی که زیر مجموعه آموزش پرورش هستند تدریس نمی شود، بلکه تنها هنرستان هایی می توانند آموزش این رشته ها را در برنامه های تدریسی خود داشته باشند که وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج باشند.
همکاری دو سویه بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معلم های هنرستان
مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت: معلم هایی که در هنرستان های هنرهای زیبا مشغول به تدریس هستند زحمات زیادی در خصوص آموزش و تربیت هنری دانش آموزان بر عهده دارند. همکاری معلم های شاغل در هنرستان ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج باید همکاری دو سویه باشد تا شاهد اتفاقات مثبت و مثمر ثمری در خصوص رشد هنری جامعه باشیم. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در بخش دیگری از سخنانش افزود: در کنار هنرستان های هنرهای زیبا که مسئولیت آموزش دانش آموزان تا دیپلم را بر عهده دارد، دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر نیز شرایط ادامه تحصیل علاقمندان را تا مدرک کارشناسی تحت پوشش دارد. هنرآموز می تواند تا مقطع کارشناسی در رشته ی مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهد. رونق بازار هنری البرز در گرو توجه به آموزش پایه هنرآموزان هنرستان های هنرهای زیبا صورت می پذیرد.
رشته های موسیقی و نمایش با استقبال خوبی مواجه می شوند
این مسئول در پایان یادآور شد: برخی از رشته ها در بین عموم مردم و دوستداران فرهنگ و هنر با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است، از جمله این رشته ها می توان به موسیقی که یکی از پرفروش ترین رشته ها و رشته نمایش که خوشبختانه قبل از اجرا تمامی بلیت هایش به فروش می رسد، اشاره کرد.
تخفیف ویژه برای هنرآموزانی با مشکلات مالی
نادر دلیل هوش مدیر بخش خصوصی هنرستان های هنرهای زیبا دختران و سالن تئاتر ارشاد با حضور در این مراسم گفت: هدف اصلی در خصوص فعالیت در هنرستان های هنرهای زیبا و اهمیت دادن به رشته های هنری، استعدادیابی هنرآموزان است. هستند هنرآموزان با استعدادی که به دلیل مشکلات مالی نمی توانند در رشته های مورد علاقه خود ثبت نام و ادامه تحصیل داشته باشند، برای این هنرآموزان هزینه ثبت نام آن ها تا ٥٠ درصد با تخفیف ویژه صورت خواهد پذیرفت. در پایان مراسم از معلمان هنرستان های هنرهای زیبای پسران و دختران تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود