22 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162836

مشکلات حوزه فرهنگ نباید به تریبون‌های عمومی کشیده شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مشکلات حوزه فرهنگ نباید به تریبون‌های عمومی کشیده شود


معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکلات حوزه فرهنگ باید پدرانه و دلسوزانه حل شود و نباید به تریبون‌های عمومی کشیده شود.
حسین نوش آبادی در حاشیه مراسم جشن تئاتر اردیبهشت استان البرز که در سالن همایش ولایت شهرستان فردیس برگزار شد با اشاره به راهکار عملی برای حل مشکلات حوزه هنر اظهار کرد: به طور مسلم کسی در کشور با اصل هنر مخالف نیست و اگر گاهی انتقاداتی وجود دارد ناشی از برخی سوءتفاهم ها، انتقال گزاش‌های ناصواب و یا برداشت های شخصی افراد نسبت به یک موضع است.
وی با بیان اینکه گمان می رود همه مسئولان کشور، مدیران و مردم با هنر ملی، دینی و اسلامی موافقند، افزود: امروز هنر یک بستر مناسب برای پیشرفت و ترقی کشور محسوب می شود و از ابزارهای هنر برای سیر در آفاق و انفس و پیشرفت های مادی و معنوی استفاده می شود. معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به مقوله هنر، تصریح کرد: این امر جایی برای تردید باقی نمی گذارد که کسی در مقابل هنر و هنرمندان که دغدغه خدمت به نظام، کشور، فرهنگ و مردم را دارند ایستادگی کند. نوش آبادی با بیان اینکه ما نیز با هنر غیر متعارف یا هنری که در چارچوب های موازین شرعی و قانونی قرار نداشته باشد، مخالف هستیم، گفت: ما هم مخالف هنری هستیم که فرهنگ بومی کشور را متزلزل کند و مقابل ارزش ها و هویت دینی و مذهبی بایستد اما آنچه که می بینیم اکثر هنرمندان به دین، فرهنگ و نظام علاقه مند هستند. وی با اشاره به اینکه گاهی ممکن است به زعم عده ای، برخی جلوه ها مناسب نباشد، بیان کرد: می شود این موارد را حل و فصل کرد و مخالفت ها را به حداقل رساند تا در مقابل هنرمندان، موضع گیری صورت نگیرد. معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید گاهی نگاه های پدرانه به هنر صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اگر جایی نقطه ضعفی وجود دارد باید پدرانه و بزرگوارانه این مشکلات حل و فصل شود و نباید این مسائل به تریبونهای عمومی کشیده شود.
توسعه حوزه هنر نیازمند عزمی ملی است
وی با تاکید بر اینکه نباید از فضاهای در اختیار استفاده شخصی کنیم، ادامه داد: امروز ممکن است هر کس تریبونی در اختیار داشته باشد که باید از ان در جهت تفاهم، وحدت، وفاق و همدلی استفاده کند نه از آن در جهت ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان بهره ببرد. نوش آبادی با بیان اینکه به طور قطع هر استانی ساختار مشخصی برای پیشرفت دارد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز نیز مجموعه ای فعال و مصمم است که باید بخش غیردولتی نیز برای حل مشکلات آن همراه شود. معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید از همه ابزارها، امکانات و توانمندی های موجود در این حوزه استفاده کنیم خاطرنشان کرد: البرز، استان بزرگی است و دولت باید از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی برای تامین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری این بخش استفاده کند. وی با اشاره به اینکه باید کار به مردم سپرده شود، اظهار کرد: ضعف ها نباید بزرگنمایی شود و دولت تنها باید نظارت کند که البته گاهی حتی نظارت نیز می تواند به عهده مردم گذاشته شود.
نوش آبادی با بیان اینکه تا زمانی که هنر در دل مردم و لایه های اجتماعی نفوذ نکند و سرمایه گذاری به این سمت سوق پیدا نکند نمی توانیم هنر را توسعه دهیم، تاکید کرد: توسعه هنر و فرهنگ نیازمند عزم ملی، مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت های مردمی است.
باغ هنر در استان البرز احداث می شود
وی در مورد ایجاد منطقه ویژه برای اجرای برنامه های هنری در البرز، گفت: این تجربه ای است در دنیا در حال انجام است و فضای فرهنگی و هنری مخصوص هنرمندان برای آنان در نظر گرفته می شود که در همین راستا ایجاد پارک فرهنگ و هنر نیز در استان البرز در دستور کار قرار گرفته است. معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این پارک های فرهنگ و هنر در استان ها و شهرستان های کشور ایجاد می شود تا مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی و هنر در این فضا شکل بگیرد و مردم نیز بهره مند شوند. وی در پایان با بیان اینکه ایده شکل گیری شهر یا باغ هنر در استان البرز ایده مناسبی است، اظهار کرد: مکان یابی این امر در حال انجام است تا پس از جانمایی مناسب با مشارکت بخش خصوصی احداث و راه اندازی شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود