22 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162815

ضرورت استفاده از هنر برای ترویج گفتمان اقتصادمقاومتی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ضرورت استفاده از هنر برای ترویج گفتمان اقتصادمقاومتی


معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت استفاده از هنر برای ترویج گفتمان اقتصادمقاومتی تاکید کرد.
حسین نوش آبادی در مراسم جشن تئاتر اردیبهشت استان البرز که در سالن همایش ولایت شهرستان فردیس برگزار شد، اظهار کرد: باید به واسطه توسعه هنر در استان البرز از مسئولان مربوطه تقدیر به عمل آید. وی با بیان اینکه به طور قطع ظرفیت لازم تمدن سازی در کشور جمهوری اسلامی به منظور تمدن سازی وجود دارد، افزود: هنر تئاتر ابزاری مناسب به منظور ترویج فرهنگ عمومی، تبیین هویت و سبک زندگی است. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور با توجه به ظرفیت های عظیم بخش تئاتر برنامه های خوبی در قالب سند چشم انداز و برنامه توسعه ۵ ساله برای این حوزه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری از ظرفیت هنر بهره مند شد. وی بیان کرد: باید از ظرفیت هنر در بخش های مختلف به منظور ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی استفاده کرد. نوش آبادی با اشاره به اینکه می توان با بکارگیری شیوه های جدید و ابزارهای تازه نقش مهمی را در راستای توسعه کشور ایفا کرد، گفت: هنر به نوعی زبان جوامع مختلف بشری محسوب می شود.وی با تاکید بر اینکه باید بستر حضور در مجامع بزرگ جهانی نظیر انستیتو تئاتر جهان برای هنرمندان ایرانی بیش از گذشته فراهم شود؛ گفت: متاسفانه علی رغم وجود ظرفیت های فراوان نتوانسته ایم کرسی برای هنرمندان بزرگ کشور در این انستیتو بدست آورد. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طبق اظهارات مسئولان استان البرز بنا است در این البرز منطقه ویژه ای برای ارائه برنامه های هنری در نظر گرفته باشد و امید است این مهم در سایر استان های کشور نیز مورد توجه قرار گیرد. نوش آبادی با بیان اینکه باید فضای مناسبی برای اجرای برنامه های هنری در اختیار هنرمندان قرار گیرد و نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری این افراد تامین شود، گفت: نیارمند تشکیل تشکل های صنفی و همچنین تعاونی به منطور توسعه و بهبود بخش تئاتر در کشور هستیم. وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش هنر از جمله تئاتر اظهار کرد: خوشبختانه باید همان طور که در حوزه سینما و موسیقی چرخه اقتصاد فعال شده برای بخش تئاتر نیز چنین تمهیداتی اندیشیده شود. و با بیان اینکه امید است نسبت به مضامین نمایشنامه های تئاتر نیز توجه بیشتری صورت گیرد و سرمایه گذاری مانوس در این حوزه مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: محتوای برنامه های نمایشی باید همانند محتوای فرهنگ و دین کشور باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توجه ویژه مقام معطم رهبری نسبت به مقوله تئاتر خاطرنشان کرد: توسعه و بهبود هنر کشور در تمامی ابعاد به توجه، حمایت و پشتیبانی همه مسئولان نیاز دارد.
وی با تاکید بر اینکه دولت در راستای واگذاری بخشی از مسئولیت های خود به بخش خصوصی اهتمام ویژه ای دارد، افزود: در نظر داریم پروژه های نیمه تمام بخش فرهنگ را به مردم واگذار کرده تا از این طریق توسعه اماکن فرهنگی - هنری که در دستور وزارت فرهنگ قرار دارد را شاهد باشیم. نوش آبادی در پایان ضمن اعلام حمایت از تشکیل تشکل های صنفی در بخش هنر؛ اظهار کرد: برای ایجاد فاصله به وجود آمده بین نظارت و اجرا در نظر داریم از ظرفیت هنرمندان استفاده کنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود