29 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163233

مدیران کل ارشاد سیاست‌های نظام را در استان‌ها اجرا می‌کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مدیران کل ارشاد سیاست‌های نظام را در استان‌ها اجرا می‌کنند


مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد گفت: مدیران کل ارشاد سیاست های نظام را در استان ها اجرا می کنند که این سیاست ها بر اساس مصوبات مجلس، تفکرات امام راحل و مقام معظم رهبری شکل گرفته است.
محمدمهدی احمدی در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه و عکس با عنوان «رهایی» که در اداره کل ارشاد استان برگزار شد اظهار کرد: ملاک مسائل هنری در نظام جمهوری اسلامی نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و بر اساس آن سیاست های هنری در نظام تعریف می شود. وی با بیان اینکه وزارت ارشاد بر اساس همان سیاست ها وظایفی را برای مدیران مشخص کرده که آنان نیز طبق آن عمل می کنند، افزود: بر اساس نگاه های امام و مقام معظم رهبری، هنر از لوازم زندگی انسان بوده و ضرورت دارد. نمی توانیم سلیقه ای عمل کنیم، چرا که سلایق کاملا مختلف است.مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آنچه برای مسئولان وزارت ارشاد مهم است، نظر مقام معظم رهبری است که ایشان تاکید بر یک هنر سالم در همه رشته ها نظیر موسیقی سالم دارند، لذا برای جلوگیری از اختلافات، باید اجازه دهند تا مدیران کل بر اساس سیاست های نظام در استان عمل کنند. وی گفت: مدیران کل ارشاد سیاست های نظام را در استان ها اجرا می کنند و باید به این نکته نیز اذعان داشت که این سیاست ها بر اساس مصوبات مجلس، تفکرات امام راحل و تفکرات مقام معظم رهبری شکل گرفته و در صورتی که این مبحث ملاک قرار داده شود، اخلافات برطرف می شود.
احمدی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت فرهنگی هنری استان ها توجه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: معتقد هستیم در استان ها هنرمندان توانمندی در حال فعالیت هستند که باید به آن ها بها داده شود. وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در وزارت ارشاد برای جشنواره های خارج از کشور از هنرمندان استانی استفاده می شود، افزود: استان البرز به سبب وجود ظرفیت های فراوان فرهنگی و هنری مورد توجه ویژه وزارت ارشاد قرار دارد. مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه وزارت ارشاد به سخت افزارهای فرهنگی نظیر پروژه های استان البرز، همچنین زیرساخت های نرم افزاری این منطقه توجه دارد، گفت: پیشنهاد می شود در استان البرز به سبب وجود قومیت های مختلف جشنواره اقوام برگزار شود که تحقق این امر بستر مشارکت همه اقوام در مباحث مختلف فرهنگی و هنری را فراهم می کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود