29 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163241

معضلات جامعه با زبان هنر منعکس شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

معضلات جامعه با زبان هنر منعکس شود


مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر تاثیر فراوانی بر آدمی دارد و می توان از ابزار هنر برای هدایت انسان ها استفاده کرد و معضلات جامعه باید با زبان هنر منعکس شود.
محمدمهدی احمدی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه و عکس با عنوان «رهایی» که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، ضمن قدردانی از عملکرد مدیرکل ارشاد و استاندار البرز در زمینه مباحث فرهنگی و هنری، اظهار کرد: نخستین ویژگی هنر خلاقیت و خلق پدیده ها است. وی با بیان اینکه تاثیرگذاری هنر قداست خاصی به این حوزه می بخشد، افزود: هنر موهبتی الهی است که درون انسان ها ایجاد شده و به سبب تاثیرگذاری فراوان از اهمیت بالایی در جوامع مختلف بشری از گذشته تا امروز برخوردار است و باید به این امر نیز تاکید کرد که هنر انسان را به سوی کمال می رساند. مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زبان هنر تاثیر فراوانی بر آدمی دارد و می توان از ابزار هنر به منظور هدایت انسان ها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه تفکر منفی در هنر سبب تخریب ارزش های انسانی می شود، گفت: با استفاده از زبان هنر می توان آثار مخرب معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق و غیره را به منصه ظهور گذاشت و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.
تاثیرگذاری زبان هنر سبب قداست هنر می شود
احمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ابزارهای هنری بی شک رساترین، بلیغ ترین و کاری ترین ابزار در ابلاغ و تبلیغ پیام است، خاطرنشان کرد: ماندگاری هنر یکی از مهمترین ویژگی های هنر محسوب می شود که هیچ گاه کهنه نخواهد شد. وی در پایان با اشاره به اینکه ماندگاری هر حکومت به هنر آن جامعه بستگی دارد، افزود: هنرمندان به سبب داشتن چنین موهبت الهی همواره قابل احترام هستند و برای داشتن جامعه ای سالم و با نشاط باید به مقوله هنر توجه بیشتری صورت گیرد چرا که توجه به بخش هنر، سبب کاهش افسردگی می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود