1 خرداد 1395
شماره خبر: 163409

معاون کتابخانه های استان از کتابخانه مستقل در کوهسار بازدید کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

معاون کتابخانه های استان از کتابخانه مستقل در کوهسار بازدید کرد


دکتر صابری با همراهی کارشناسان معاونت توسعه کتاب و کتابخوانی اداره کل و رییس اداره کتابخانه های ساوجبلاغ از کتابخانه عمومی مستقل کوهسار بازدید و از نزدیک با کتابداران این کتابخانه دیدار و در جریان نحوه فعالیت و خدمات کتابخانه ای قرار گرفت.
دکتر صابری با همراهی کارشناسان معاونت توسعه کتاب و کتابخوانی اداره کل و رییس اداره کتابخانه های ساوجبلاغ از کتابخانه عمومی مستقل کوهسار بازدید و از نزدیک با کتابداران این کتابخانه دیدار و در جریان نحوه فعالیت و خدمات کتابخانه ای قرار گرفت. معاون مدیرکل کتابخانه های استان در این بازدید با اشاره به اهمیت توجه به کتابخانه های مستقل و لزوم هماهنگی های بهتر و بیشتر کتابخانه های عمومی با این نوع از کتابخانه ها گفت: براساس قوانین نهاد کتابخانه های عمومی، کتابخانه عمومی مستقل کتابخانه ای است که با هزینه مؤسس اعم از حقیقی یا حقوقی ایجاد، تجهیز و راه اندازی می شود و مسؤولیت اداره آن بر عهده مؤسس و مدیر مسؤول آن کتابخانه است و خدمات آن به صورت عمومی ارائه می شود و نهاد کتابخانه های عمومی نیز علاوه بر صدور مجوز، بر نحوه خدمات رسانی و دریافت آمار نظارت دارد.
دکتر محمد کریم صابری با مثبت ارزیابی کردن مجموعه فعالیت های کتابخانه مستقل کوهسار از حیث خدمات کتابخانه ای در ادامه افزود: در بازدیدی که از این کتابخانه مستقل داشتیم فعالیتها و خدمات آن بسیار خوب ارزیابی شد. امیدوارم دیگر کتابخانه های مشارکتی نیز از این کتابخانه الگو بگیرند و خدمات رسانی خوبی به اعضای کتابخانه داشته باشند. دکتر صابری گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی البرز آمادگی دارد طبق شیوه نامه تأسیس کتابخانه های عمومی مشارکتی و مستقل با نهاد های دولتی و بخش خصوصی در راه اندازی کتابخانه های مشارکتی و مستقل در اعطای مجوز همکاری نماید تا این کتابخانه ها بتوانند خدمات کتابخانه ای مناسب و مطلوبی به شهروندان ارائه کنند.
منبع: روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی ا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود