1 خرداد 1395
شماره خبر: 163429

رتبه نخست جذب و آموزش سواد آموزان استان البرز به فردیس تعلق گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رتبه نخست جذب و آموزش سواد آموزان استان البرز به فردیس تعلق گرفت


رئیس اداره سواد آموزی آموزش وپرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: فردیس در شناسایی، جذب و آموزش سواد آموزان در استان البرز رتبه نخست را کسب کرد.
داریوش هنرمندی افزود: اداره سواد آموزی شهرستان فردیس با همکاری بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام رضا (ع) و حوزه های بسیج شهرستان توانسته است در سال 94 با جذب 130 آموزش دهنده بیش از یک هزار و 100 نفر را تحت پوشش قراردهد. وی درادامه افزود:سواد آموزی در سه دوره شامل دوره ی سوادآموزی که معادل سوم ابتدایی که افراد بی سواد یا فاقد مدرک تحصیلی کمتر از سوم ابتدایی دوره انتقال دوره ای است که فرصت ادامه تحصیل را برای کسانی که دوره ی سوادآموزی یا سوم ابتدایی را گذرانده اند و یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزشی رسمی هستند را فراهم می سازد.
وی ادامه داد: دوره تحکیم سواد دوره ایست که فرصت استمرار و پایداری آموخته ها و کاربرد آن را برای کسانی که دوره ی سوادآموزی یا سوم ابتدایی را گذرانده اند و تمایل به ادامه تحصیل را ندارند فراهم می سازد. هنرمندی گفت: این اداره در نظر دارد تا در سال 95 با شناسایی و آموزش در ندامتگاه ها ، کودکان باز مانده از تهدید و دانش آموزانی که به دلیل بالا رفتن سن موفق به ادامه تحصیل در مدارس دولتی نشده اند گام مهمی را در ریشه کن کردن بی سوادی در این شهرستان بردارد و در راستای این هدف تمامی پایگاههای بسیج ، بسیج سازندگی، مدارس دولتی و غیر دولتی، می توانند در شناسایی افراد بی سواد در این شهرستان اداره سواد آموزی را یاری کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود