3 خرداد 1395
شماره خبر: 163460

میلاد منجی عالم ، البرز را معطر کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

میلاد منجی عالم ، البرز را معطر کرد


همزمان با سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعوعود(عج) هوای استان البرز معطر و شوروشادمانی در بین مردم برپا شده است.
مردم ولایتمدار استان البرز که از ابتدای ماه مبارک رجب کامشان به شهد ولادت ائمه اطهار (ع) شیرین شده بود، این شادکامی در نیمه شعبان به اوج خود رسید. منتظران ظهور که از آغاز شعبان المعظم با چراغانی و آذین بندی میادین، خیابان ها و معابر برای بزرگداشت این روز بزرگ لحظه شماری می کردند در شب نیمه شعبان از شادی و شعف سر از پای نمی شناختند و با برپایی مراسم جشن و سرور به محضر مبارک صاحب الزمان حضرت مهدی (عج) ابراز ارادت کردند. شیفتگان حضرت مهدی (عج) با خواندن مناجات شعبانیه و دیگر دعاها و زیارهای سفارش شده برای این روز مبارک از جمله زیارت آل یاسین ، زیارت امام زمان (عج) ، نماز امام زمان و دعاهای عهد و فرج ، به درگاه حضرت احدیت تضرع و زاری کردند و تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج) را از خداوند منان مسئلت کردند . اجرای مولودی ، تواشیح ، پخش شیرینی و شربت بین مردم ، چراغانی معابر و مساجد ودیگر مکان های مذهبی و دادن هدیه به افرادی که نامشان مهدی و مهدیه است، از دیگر برنامه ها و رسوم شادی آفرین جشن نیمه شعبان است.
در خیابان ها و دیگر معابر عمومی نیز ایستگاه های صلواتی برپا شده است و از شب گذشته شیرینی و شربت بین مردم توزیع می شود. در آئین شب نمیمه شعبان ، مراسم احیای شب نیمه شعبان در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه استان برگزار شد و آسمان استان نیز نورباران شد. واعظان نیز در خصوص فلسفه ظهور و اهمیت انتظار در دین مبین اسلام در این آئین ها مطالبی را بیان کردند. آئین های ویژه نیمه شعبان در شهرستان های کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، فردیس ، اشتهارد و طالقان با شوروحال وصف ناپذیری انجام پذیرفت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود