8 خرداد 1395
شماره خبر: 163784

در نشست کتاب خوان هیو، اکتشافات فضایی و سوخت های فسیلی معرفی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

در نشست کتاب خوان هیو، اکتشافات فضایی و سوخت های فسیلی معرفی شدند


اکتشافات فضایی، سوخت های فسیلی، اطلاعات عمومی دانش آموز، ابراهیم نخستین بت شکن، بوی دست های پدر و چراهای شگفت انگیز قرآن کریم کتاب هایی بودند که دبستانی های شهید مدنی روستای هیو در ساوجبلاغ برای همدیگر معرفی کردند و درباره آنها باهم گفتگو کردند.
اکتشافات فضایی، سوخت های فسیلی، اطلاعات عمومی دانش آموز، ابراهیم نخستین بت شکن، بوی دست های پدر و چراهای شگفت انگیز قرآن کریم کتاب هایی بودند که دبستانی های شهید مدنی روستای هیو در ساوجبلاغ در چهاردهمین نشست کتاب خوان برای همدیگر معرفی کردند و درباره آنها باهم گفتگو کردند. این نشست که به همت موسوی مسئول کتابخانه بقیه اله هیو و روستایی کتابدار کودک شهرستان برگزار شد، 6 نفر از دانش آموزان به معرفی 6 کتاب پرداختند.
ارائه دهنده : علیرضا معدنی / کتاب : اطلاعات عمومی دانش آموز / نویسنده کتاب: حسن محمدی شال
این کتاب مجموعه ای است از اطلاعات مذهبی، ادبی، تاریخی، جغرافیایی، پزشکی و اطلاعات گوناگون دیگر؛ که این اطلاعات مفید و مختصر قطره ای است از دریای بیکران علم و دانش که با مطالعه ی کتب و مجموعه های علمی فراوان جمع آوری گردیده است.
نام ارائه دهنده :محمدرضا معدنی پور / کتاب : ابراهیم نخستین بت شکن / نویسنده کتاب: محسن قدسی پور
حضرت ابراهیم (ع) با تبر به طرف بتخانه رفت و تمام بت‌های سنگی و چوبی را از بین برد. وقتی مردم به بتخانه رسیدند، با عصبانیت به سوی ابراهیم (ع) رفتند و حضرت ابراهیم به آنها گفت: چرا بت‌هایی را پرستش می‌کنید که کاری بلد نیستند؟ و چرا خدای یکتا را نمی‌پرستید؟ همه به فکر افتادند و بعد آهسته با خود گفتند: نکند ابراهیم راست می‌گوید؟! کتاب حاضر از سلسله قصه‌های پیامبران با روایتی تازه، کلماتی ساده و نثری روان برای گروه سنی «ب» فراهم آمده است.
ارائه دهنده : محمدجواد صابری / کتاب : اکتشافات فضایی / نویسنده کتاب: جکی بال
این کتاب ازسری "زمین زیستگاه ما"انتخاب شده است.وهمین طور که از نامش پیداست به شرح اکتشافات فضایی می پردازد. مولف بعدازمقدمه¬ای دربار¬ی اکتشاف¬های فضایی در قالب یک مصاحبه با ستاره"آلفاقنطورس"اطلاعاتی در موردفاصله¬ی ستاره¬ها،سال نوری ، تولد ستارگان و کهکشان¬ها ارائه می¬دهد. صفحه 8 کتاب "شمارش معکوس به ناشناخته"تاریخ اکتشافات و سفرهای فضایی را به صورت اجمالی مطرح کرده است. در صفحات بعد تلاش¬های بشر برای کشف سیارات،سفر به ماه،کشف زندگی در سیارات دیگر و..شرح داده شده است. کتاب عکس¬های واقعی از سفرهای فضایی و فضانوردان دارد که جالب توجه می¬باشد.
نام ارائه دهنده : میکائیل کشت پور / کتاب : سوخت های فسیلی / نویسنده کتاب: یان گراهام
آیا می‌دانید که منابع مهم انرژی جهان، مانند زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی، ممکن است در نیمه اول قرن بیست و یکم به پایان برسند؟ آیا می‌توان منابع جدید سوخت پیدا کرد؟یا می‌توان منابع انرژی تجدیدپذیر و غیر آلاینده‌ای پیدا کرد که در آینده نیاز ما به انرژی را برطرف کنند؟ در این کتاب با سوخت‌های فسیلی، روش‌های صرفه‌جویی در مصرف این سوخت‌ها، و راه‌هایی برای کاهش آلودگی ناشی از مصرف آن‌ها، آشنا می‌شوید.
ارائه دهنده : علی کوهدار / کتاب : بوی دست های پدر / نویسنده کتاب:محمد رضا اصلانی
هشت داستان کوتاه در این کتاب برای گروه سنی 'د 'بازگو می‌شود .نخستین داستان به نام 'بوی دستهای پدر 'درباره نوجوانی است که قرآنی قدیمی برای صحافی به مغازه پیرمردی می‌برد .پدر پول صحافی را نیز, به پسر تحویل می‌دهد تا پس از صحافی قرآن, به پیرمرد بپردازد .پسرک هنگام تحویل گرفتن قرآن صحافی شده متوجه می‌شود که پولی را که پدرش به او داده گم کرده است .در این هنگام با ناباوری می‌بیند که پیرمرد صحاف پول را از لای قرآن خارج می‌کند و همراه قرآن صحافی شده به پسرک می‌دهد و در عوض فقط طلب دعا می‌کند .
ارائه دهنده : محمدرسول مهدوی / کتاب : چراهای شگفت انگیز قرآن کریم / نویسنده کتاب: رضا نباتی
کتاب حاضر شماره دو از مجموعه «چراهای شگفت‌انگیز» است. در این شماره، در قالب پرسش و پاسخ اطلاعات گوناگونی درباره قرآن کریم برای کودکان و نوجوانان ارائه شده است. از جمله موضوع‌های مطرح‌شده در این کتاب می‌توان به مواردی مانند علومی که قرآن به آن اشاره کرده است، روز قیامت چه روزی است؟، دلیل قسم خدا به آفرینش‌هایش، فواید یاد و ذکر خدا برای انسان، آیات مشهور و معروف قرآن و تقسیم‌بندی فرشتگان در آیات قرآن اشاره کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود