12 خرداد 1395
شماره خبر: 164128

هوشمند سازی 95 درصد مدارس شاهد البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

هوشمند سازی 95 درصد مدارس شاهد البرز


مشاور مدیر کل و رئیس مدارس شاهد البرزگفت: 95 درصد کلاس های درس مدارس شاهد این استان در راستای کیفیت بخشی آموزشی طی چند سال اخیر هوشمند سازی شد.
عباس زمانی فر افزود: در این استان 25 مدرسه شاهد فعال است که 8 هزار و 500 دانش آموز در کلاس های آن مشغول تحصیل هستند. وی اظهار کرد: این مدارس 282 کلاس درس دارد که از این تعداد تا کنون 264 کلاس هوشمند سازی شده است. وی گفت: هوشمند سازی کلاس های درس بستر لازم را در بکارگیری معلم از روش های نوین آموزشی در فرآیند یاد دهی و انتقال نکات و پیام های آموزشی دروس مختلف به خصوص دروس تخصصی و پایه را فراهم می کند. وی با اشاره به نقش مهم و جذاب تخته های هوشمند کلاس درس در توجه کردن به نکات آموزشی - تربیتی معلمان و مربیان در کلاس خاطر نشان شد: هوشمند سازی کلاس ها درایجاد انگیزه یادگیری بیشتر دانش آموزان به مطالب درسی در قالب پرسشگری، پاسخ دهی و تمرین و تکرار در تابلو کلاس را در جمع همکلاسی ها نیز تاثیر گذار است. زمانی فر تجهیز کلاس های درس به سیستم هوشمند سازی را به دلیل مشارکت بیشتر دانش آموزان در انجام تمرین نکات درسی ، سهولت در نوشتن ، جذاب بودن و پیشگیری از هرگونه حساسیت ، آلودگی هوا و بوجود آمدن مشکلات تنفسی در درازمدت به ویژه برای معلمان در استفاده مستمر از گچ و تخته های معمولی در کلاس های درس را مهم دانست. رئیس مدارس شاهد البرز ادامه داد: تجهیز 18 کلاس باقی مانده از مجموع کلاس های مدارس شاهد این استان به سیستم هوشمند ، به دلیل کمبود منابع اعتباری نیاز به مشارکت خیرین دارد. وی گفت: مدارس شاهد با هدف ارائه خدمات آموزشی - تربیتی با کیفیت در کنار توجه ویژه به اقدامات آموزشی - حمایتی به دانش آموزان جامعه هدف دایر شده اند تا دانش آموزان در محیطی آرام و با نشاط در کنار یادگیری مطالب درسی آشنایی کامل را با مهارت های زندگی پیدا کنند.
به گفته زمانی فر: دانش آموزان امروز در کنار مسائل درسی به آموزش مهارت های زندگی به سیک ایرانی - اسلامی هم نیاز مبرم دارند . البرز 430 هزار دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود