12 شهریور 1394
شماره خبر: 148411

هوشمند سازی و فرسودگی از مشکلات مهم مدارس ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

هوشمند سازی و فرسودگی از مشکلات مهم مدارس ساوجبلاغ


فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش ساوجبلاغ گفت: هوشمند سازی کلاس ها و فرسودگی ساختمان از مهمترین مشکلات مدارس این شهرستان است که حل آن نیاز به توجه ویژه استان و خیرین دارد.
ابوالقاسم پالیز گیر در نشست شورای آموزش و پرورش در این شهرستان افزود: طرح هوشمند سازی مدارس چند سالی است که در مدارس کشور آغاز شده اما در این شهرستان به دلیل نبود منابع مالی یرای اجرای آن به کندی پیش رفته است. وی اظهار کرد: هوشمند سازی کلاس های درس از نظر کمی و کیفی بر روند فرآیند یادگیری در مطالب درسی، ایجاد انگیزه ،مشارکت فعال آنان در کلاس درس ها درس بین معلمان ، دانش آموز ان و پیشگیری از خستگی زود رس ذهن دانش آموزان در هنگام یادگیری دروس مختلف درسی تاثیر گذار است. وی بیان کرد: متاسفانه تا کنون اقدامات خوبی برای مجهز کردن کلاس های مدارس این شهرستان به سیستم هوشمند صورت نگرفته است و مدیران مسوول در این خصوص باید برای حل این مشکل بزرگ برنامه ریزی کنند. پالیز گیر در بخش دیگری از سخنانش به فرسودگی ساختمان مدارس پرداخت و یادآور شد: بنای بیشتر مدارس این شهرستان قدیمی است که نیاز به بازسازی دارد تا دانش آموزان این شهرستان در فضایی مناسب با امکانات مناسب درس بخوانند. وی گفت: رفع مشکلات مدارس در این شهرستان همانند سایر نقاط کشور به دلیل پایین بودن اعتبارات تخصیصی به آموزش و پرورش نیاز به مشارکت مردم در کمک های داوطلبانه و خیری دارد. به گفته وی نگاه دولت تدبیر و امید به مسائل آموزشی و فرهنگی مثبت است ولی با توجه به مشکلات زیاد دولت و کمبود منابع مالی نیاز به کمک ویژه خیرین مدرسه ساز در این شهرستان داریم. فرماندار ساوجبلاغ از مدیران شهرستان خواست با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی جدید به کمک آموزش و پرورش شهرستان بیایند و با مشارکت در پروژه مهر مدارس شهرستان را برای بازگشایی آماده کنند. وی تاکید کرد: ایجاد فضایی شاد ، آماده سازی کلاس های درس ، ساماندهی نیروی انسانی، مدون بودن برنامه های کلاسی ، استقبال فرهنگی و معنوی از دانش آموزان در اولین روز مدارس در قالب اکیپ هایی از مدیران دستگاههای اجرایی، خانواده معظم شهدا و خیرین ، بهسازی و زیبا سازی فضای مدارس از جمله اقداماتی است که در مدارس شهرستان باید به آن توجه شود. امام جمعه ساوجبلاغ نیز گفت: دانش آموزان امید های ایران اسلامی اند که هر ساله همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کلاس های درس حضور پیدا می کنند و با آرمان های امام ، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند. حجت الاسلام محمد تقی ناطقی افزود: روز جشن بازگشایی مدارس برای دانش آموزان باید به قدری جذاب و شیرین باشد که خاطرات این روز به یادماندنی در ذهنشان نقش ببندد و در طول سال تحصیلی نیز با احساس تعهدی که در مقابل کشور و خون پاک شهیدان پیدا می کنند در سنگر علم و دانش تلاش مضاعف کنند.
وی گفت: دانش آموزان و دانشجویان در سنگر علم و دانش پرچم دار فرهنگ ایثار و شهادت هستند که با تلاش در علم آموزی برای رشد و تعالی جامعه در آینده کوشش می کنند. مدیر آموزش و پرورش ساوجبلاغ نیز در این نشست گفت: با توجه به تغییران نظام آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش در سه ماهه تابستان اقدامات لازم در مدارس این شهرستان انجام شده است. عیسی بابالو بیان کرد: برای شروع سال تحصیلی جدید 270 مدرسه در این شهرستان ساماندهی شده و برای سه هزار نیروی انسانی در مدارس شهری و روستایی ابلاغ صادر شده است. وی افزود: 45 هزار دانش آموز در مدارس این شهرستان مشغول تحصیل می شوند که تامین امکانات مورد نیاز آنان نیاز به مشارکت بیشتر خیرین دارد. شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود