20 خرداد 1395
شماره خبر: 164286

جشنواره تاترتک دور جدید فعالیت خود را در استان البرز آغاز کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جشنواره تاترتک دور جدید فعالیت خود را در استان البرز آغاز کرد


«جشنواره تأترتک طنز البرز» با جشن اختتامیه ای شور انگیز و در فضایی توأم با صمیمیت و نشاط به پایان رسید.
این جشنواره با اعلام نتایج نهایی خود در همه بخش ها اعم از کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نویسندگی و... در حالی به پایان رسید که همه هنرمندان خواستار ادامه جشنواره و تثبیت آن در استان البرز شدند. در ابتدای مراسم دکتر آجرلو ریاست حوزه هنری البرز به روی سن آمد و ضمن خیر مقدم به مدعوین در خصوص تاریخچه و نحوه برگزاری جشنواره توضیحاتی ارائه داده وگفت: حوزه هنری البرز امروز افتخار دارد بعد از سالها اختتامیه جشنواره تاتر تک را برگزار کند انشااله این اختتامییه افتتاحیه ای باشد بر حیات مجدد و دوباره تاتر تک در استان البرز. وی ادامه داد: هنرمندان باسابقه تاتر کرج همه می دانند «تاتر تک» حاصل ابداع و خلاقیت هنرمندان شهر کرج بود ولی متاسفانه این جشنواره از استان ما خارج شد. همه شهرها و استانها یک استراتژی و راهبردی دارند تا جشنواره ها را در استان خود نگه دارند چون شهرت و اعتباری برای شهر و هنرمندان ان استان است ولی مسئولین ما در گذشته جشنواره ای را هم که خود داشتند به راحتی به استانهای دیگر واگذار کردند. ما خواستیم این هدیه را به هنرمندان نمایشی شهرمان تقدیم کنیم. تمام همت خود را میگزاریم که هم این جشنواره در استان البرز باقی بماند و هم تبدیل به یک جشنواره ملی شود. سپس دبیر جشنواره گزارش مختصری از نحوه برگزاری جشنواره به هنرمندان ارائه دادند. حسین بهزادی پس از تقدیر و تشکر از اداره کل ارشاد استان و هنرمندان البرزی عنوان کرد: ما توانستیم در حد مقدوراتمان جشنواره را برگزارکنیم. بنظرم در حد سال اول خوب بود البته انتظار بیشتری داشتیم بهرحال اگر توفیق باما یار باشد تلاش داریم انشاالله سال آینده بصورت کشوری و یا لااقل منطقه ای برگزار کنیم و انتظار داریم آثار بیشتر و بر جسته تری از البرز در جشنواره شرکت کنند. پس از این گزارش کوتاه فتوکلیپ خاطره انگیزی از سابقه جشنواره های تأتر تک پخش شد و خیلی از هنرمندان پیش کسوت را تحت تاثیر قرار داد. سپس مجری از علی امیر کمالی رییس بسیج هنرمندان ،ابراهیم شریفی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز و نیز دکتر آجرلو رییس حوزه هنری البرز و پرویز بزرگی بازیگر مطرح تاتر تلوزیون و سینما خواست تا برای تقدیر از دوتن از موسسان جشنواره تأتر تک به روی صحنه آمده تا مراسم تقدیر از حسین شوندی مدیر اسبق حوزه هنری کرج و نیز علی کوچکی از فعالان جشنواره تأتر تک البرز آغاز شود.
بعد از این برنامه استند آپ کمدی با اجرای فرامرز قلیچ خانی برگزار شد که به شدت مورد توجه هنرمندان و حضار قرار گرفت و در انتها نیز مراسم اهدا جوایز به شرح ذیل آغاز شد. لوح تقدیر و هدیه نقدی برای طراحی پوستر و بروشورنمایش «اسم شب» به سیامک توده فلاح لوح تقدیر و هدیه نقدی برای طراحی صحنه نمایش «اسم شب» به سعید معروف پور لوح تقدیر و هدیه نقدی به نویسنده نمایش« پابه ماه »به کوروش خزایی اصل لوح تقدیر و هدیه نقدی به مهدی فتحی و اسماعیل آقا محمدی برای کارگردانی نمایش« اسم شب»
لوح تقدیر و هدیه نقدی به محمد نیکویی برای نمایش «اسم شب»
لوح تقدیر و تندیس جشنواره به بازیگران زن جشنواره:
پریسا عربی (پابه ماه)عاطفه جلای (قدغن) و نداقربانیان (منوی هشتم)
و اما برگزیدگان این جشنواره:
لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی در بخش بازیگری مرد به سینا شفیعی برای نمایش «پلاس پلاس به توان دو»
لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی در بخش کارگردانی به سید محمدرضا مرتضوی برای کارگردانی نمایش « پلاس پلاس به توان دو»
لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی در بخش نویسندگی برای « نمایش پلاس پلاس به توان دو» به سینا شفیعی
در پایان نیز ضیافت شام برگزار شد و هدیه جشنواره در قالب فلش کارت هایی حاوی نمایش های اجرا شده و سایر محصولات جشنواره به شرکت کنندگان در مراسم اهدا گردید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود