26 خرداد 1395
شماره خبر: 164657

عطر کلام امام خمینی (ره) در چهارباغ پیچید

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

عطر کلام امام خمینی (ره) در چهارباغ پیچید


هجدهمین نشست کتاب خوان کتابخانه عمومی بعثت در بخش چهارباغ ساوجبلاغ به همت سحر غلامزاده مسئول این کتابخانه در روستای ملک آباد این بخش برگزار شد.
هجدهمین نشست کتاب خوان کتابخانه عمومی بعثت در بخش چهارباغ ساوجبلاغ به همت سحر غلامزاده مسئول این کتابخانه در روستای ملک آباد این بخش برگزار شد. در این نشست 7 نفر از اعضاء کتابخانه به معرفی و ارائه 7 کتاب پرداختند:
ارائه دهنده: سپیده حیدرپور/ نام کتاب : شهر خدا رمضان و رازهای روزه داری
فصل اول کتاب پیش رو به نثر مؤلف نوشته شده است؛ فصلی به نام آشنایی با شهر خدا که در واقع توصیف رمضان با زبانی شاعرانه است. این فصل از لحاظ اولین برخورد با نثر نویسنده (برای بیشتر مخاطبان) حایز اهمیت است. قلمی صمیمی که تلاش می کند آموزنده باشد و نوعی لطافت در ارتباط با خدا را به نمایش می گذارد. کتاب سپس حاصل جمع آوری و تنقیح چند سخنرانی است که در6 فصل سامان یافته و در 300 صفحه گنجانده شده است، فصول عبارتند از: اذن ورود، روش های تربیتی رمضان، زکات روح، گوهر اخلاص، میوه حکمت، وشاید تقوا(که از شیرین ترین فصل های کتاب محسوب می شود.
ارائه دهنده :نیلوفر برجی / نام کتاب : آبی تر از آبی
در کتاب آبی تر از آبی، گوشه‌هایی از زندگی امام خمینی در قالب داستان بازآفرینی شده است. این داستان که با طرح‌های سیاه و سپید همراه است به شرح زندگی امام از پیروزی انقلاب تا رحلت اختصاص دارد. این کتاب شامل 108 قصه از زندگی امام خمینی (ره) است که توسط بهترین نویسندگان ادبیات کودک به رشته تحریر در آمده است. داستان‌های این مجموعه کوتاه با موضوعات بسیار جذاب برای کودکان است.
ارائه دهنده : فاطمه مومنی / نام کتاب : عطر گل های خورشید جلد
این کتاب دربرگیرنده خاطرات دوران کودکی فرزندان و نوه های امام خمینی و کسانی است که درباره ایشان نقل کرده اند. در کتاب حاضر که جلد اول این مجموعه است ده خاطره جالب درباره حضرت امام نقل شده است. خواننده با مطالعه این خاطرات به زوایای شخصیت امام پی می برد.
ارائه دهنده : زینب عاشوری نام کتاب : رازهای روزهای بهاری جلد2
این کتاب مصور از مجموعه کتاب‌های رازهای روزهای بهاری است که به نثری روان برای کودکان و نوجوانان تدوین شده است. این مجموعه کتاب‌ها حاوی خاطرات فرزندان و نزدیکان رهبر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) است که در قالب داستان‌های کوتاه آمده است. هدف از نگارش این داستان‌ها آشنایی بیشتر مخاطبان کودک و نوجوان با ویزگی‌های اخلاقی و شخصیتی امام خمینی (ره) است. این کتاب 24 صفحه‌ای تصاویر رنگی بسیار زیبایی هم دارد که به درک داستان هم کمک می‌کنند.
ارائه دهنده : سمیرا احمدی / نام کتاب : شکوفه های لبخند جلد2
کتاب مصوّر حاضر، مجلّدی از سری «شکوفه‌های لبخند» است که به زبان ساده و روان و برای گروه‌های سنّی (ب) و (ج) تدوین شده است. هدف از نگارش این کتاب، آشنایی با خاطرات دوارن کودکی فرزندان و نوه‌های رهبر انقلاب اسلامی؛ «امام خمینی (ره)» است. این خاطرات عبارتند از: «برف‌بازی»؛ «قد بلند»؛ «مشاعره»؛ «بازی»؛ «کت و شلوار»؛‌ «علی امام می‌شود»؛ «پوتین»؛ «گردنبند طلا» و «عیدی». در یکی از خاطره‌ها با عنوان «برف‌بازی»، «حجت‌الاسلام مسیح بروجردی»؛ نوه امام تعریف می‌کنند: امام خمینی(ره) به ایشان سفارش می‌کنند: «همان طوری که درس و علم بی‌عمل و بی‌تقوا فایده‌ای ندارد، درس بی‌تفریح هم فایده‌ای ندارد.» امام خمینی(ره) چند تا از تفریحات و بازی‌های خودشان را در برف‌بازی برای نوه‌شان تعریف می‌کنند.
ارائه دهنده : فاطمه پورعلی / نام کتاب : احکام روزه
گزیده‏ای از احکام و مسائل روزه در این اثر به اختصار آموزش داده شده است. مطالب از استفتائات و رساله‏های عملیه گزینش شده و شامل مباحثی مانند مبطلات روزه، آداب روزه، فواید و فلسفه روزه، زکات فطره و عید فطر و دیگر مسائل و فروعات روزه می‏باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود