30 خرداد 1395
شماره خبر: 164894

برگزاری پنجمین رویداد بزرگ قرآنی و فرهنگی در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری پنجمین رویداد بزرگ قرآنی و فرهنگی در استان البرز


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری پنجمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت در استان خبرداد و گفت: این نمایشگاه همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت (ع) گشایش می یابد.
سید موسی حسینی کاشانی در جمع خبرنگاران به ارایه گزارشی در خصوص روند برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت پرداخت و افزود: نمایشگاه قرآن وعترت درالبرز درحالی برگزار می شود که کوچکترین اعتباری از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای آن در نظر گرفته نشده است. وی اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت با مشارکت 30 دستگاه اجرایی استان برگزار می شود. حسینی کاشانی دلیل عدم تامین بودجه از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را برنامه ریزی جدید برای استان ها در خصوص نمایشگاه ها و جشنواره های ملی عنوان کرد و گفت: این وزارتخانه درسال جاری، استان ها را به سه بخش 10 استانی تقسیم کرده که برای هر 10 استان یک برنامه در نظر گرفته که شامل نمایشگاه قرآن و عترت و جشن رمضان، طرح ملی آیات و عکس قرآنی و هفته قرآن و عترت است. حسینی کاشانی ادامه داد: برای استان البرز برگزاری طرح ملی آیات و عکس قرآنی در نظر گرفته شده که در پایان سال جاری برگزار می شود.
برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در 81 غرفه
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن و عترت با برنامه ریزی 80 غرفه راه اندازی می شود، گفت: 14 غرفه برای ارایه محصولات فرهنگی قرآنی دستگاه ها و نهادی دولتی، 22 غرفه به آثار مکتوب شامل قرآن، هدیه، آثار دفاع مقدس و کتب مذهبی و چهار غرفه نیز به محصولات قرآنی کودک و اسباب بازی تعلق دارد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان داشت: همچنین 6 غرفه به ارایه دستاوردهای دیجیتالی و نرم افزارهای قرآنی با 40 درصد تخفیف، 17 غرفه به سبک زندگی اسلامی، تغذیه و میوه های قرآنی، 2 غرفه به مشاوره خانواده به صورت رایگان اختصاص دارد. وی با اشاره به اینکه چهار غرفه نیز به آثار فاخر هنری و 12 غرفه به قاب و پوسترهای قرآنی تعلق دارد، افزود: در غرفه های مشاوره خانواده رایگان از 6 مشاور خبره استان استفاده می شود. حسینی کاشانی به برگزاری برنامه های جنبی این نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری تعزیه از شب سومین شب نمایشگاه به مدت چهار شب، نمایش فیلم های قرآنی و فیلم های روز سینما و اجرای برنامه کودک و نوجوان و همچنین برگزاری 50 مسابقه به همراه 50 جایزه از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است. وی طرح تعویض قرآن های فرسوده را نیز از دیگر این برنامه ها دانست و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، اولویت تعویض قرآن با کسانی است که از نمایشگاه بازدید کرده و برای تعویض ثبت نام کنند. وی رونمایی از انیمیشن سبک زندگی اسلامی ایرانی با نام 'جوجولپ' کاری از موسسه قرآنی تسنیم، حضور مفاخر قرآنی همچون حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی، آغاز طرح صدور مجوز موسسات قرآنی توسط هیات 9 نفره، برگزاری کارگاه های آموزشی، شب شعر و کرسی های تلاوت قرآن با عنوان تلاوت احسن از دیگر این برنامه ها است. حسینی کاشانی حضور اداره کل ثبت احوال استان و اختصاص غرفه ای برای این اداره کل و ثبت نام کارت ملی هوشند در حاشیه نمایشگاه از بازدیدکنندگان از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است. وی گفت: با هماهنگی با سازمان اتوبوسرانی کرج مقرر شد برای انتقال همشهریان از نقاط مختلف شهرستان، چند دستگاه اتوبوس در نظر بگیرند. پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز روز سه شنبه اول تیرماه همزمان با 15 ماه مبارک رمضان به مدت 6 روز تا ششم تیرماه، 21 ماه مبارک رمضان دایر است. این نمایشگاه در دو سانس صبح و شب از ساعت 12-9 صبح و 24-12 شب آماده بازدید علاقه مندان است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود