30 خرداد 1395
شماره خبر: 164908

آغاز طرح غنی سازی اوقات فراغت در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز طرح غنی سازی اوقات فراغت در ساوجبلاغ


مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ از آغاز دوره های آموزشی طرح غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان این شهرستان خبر داد.
عیسی بابالو در آئین آغاز بکار برنامه های فرهنگی تابستانی گفت: آموزش وپرروش به عنوان عضومحوری ستاد اوقات فراغت،نسبت به غنی سازی زمان فراغت دانش آموزان حساسیت ویژه ای دارد و به همین منظور کلاس ‌های تابستانی برگزار کرده است. وی هدف از اجرای این طرح را ،غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جلو گیری از انحرافات و آسیب هایی اجتماعی ذکر کرد. وی از برگزاری برنامه های متنوع برای کودکان ونوجوانان در این ساوجبلاغ خبر داد و اضافه کرد:کلاس های فرهنگی مانند قصه گویی، نمایش ، تحقیق، کاردستی و کلاس های ادبی شامل کارگاه شعر و داستان، آموزش شعر و داستان ،پژوهش و تحقیق همچنین دوره های آموزش هنری شامل نقاشی، سفالگری و خوشنویسی از جمله برنامه های اوقات فراغت می باشند. وی بابیان اینکه برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان 20 پایگاه آموزشی فعال شده است، گفت: ظرفیت‌هایی که ایجاد شده نقش مهمی درشکوفایی استعدادهای دانش آموزان و بهره وری مطلوب از اوقات فراغت دارد. وی بیان کرد: فصل تابستان زمان مناسبی برای پرورش خلاقیت ها و استعدادهای بالقوه دانش آموزان است و فعالیت ها در فصل تابستان پررنگ تر می شود. وی اظهار داشت : امسال هدفمان یک کار میدانی وفرهنگی است که با تلاش وافرمسؤلان آغازشده و سعی در این بوده که هزینه ها را برای اولیا پایین بیاورند تابتوانند فرزندان خودرادرکلاس ها ثبت نام کنند. بابالو تصریح کرد: کلاس های اوقات فراغت علاوه بر ارائه آموزشهای لازم، دانش آموزان را از ناهنجاریها مصون نگه می دارد.
وی گفت: برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت نوعی سرمایه گذاری است . وی اظهار داشت: کلاس های اوقات فراغت برای دانش آموزان در حوزه های مهارتی، کلاس های قرآنی، ورزشی، علمی، هنری ،خلاقیت و سرگرمی بر پا خواهد شد که هرکدام از این رشته ها، بسته به علاقه دانش آموزان و شرکت کنندگان دارای زیرمجموعه های مختلفی خواهد بود. وی ضمن تشریح برخی از برنامه های این مجموعه، ایجاد شور و نشاط، غنی سازی اوقات فراغت، استعدادیابی نوجوانان و جوانان در رشته های مختلف فرهنگی، قرآنی، هنری و ورزشی و حرفه آموزی را از اهداف این طرح دانست. دراین مراسم تعدادی از دانش آموزان با اجرای برنامه های مختلف استعدادهای خود را به نمایش گذاشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود