5 تیر 1395
شماره خبر: 165282

چشم‌انداز ۵ ساله حوزه قرآنی استان البرز تهیه می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

چشم‌انداز ۵ ساله حوزه قرآنی استان البرز تهیه می‌شود


دبیر شورای توسعه قرآنی استان البرز از تهیه چشم‌انداز ۵ ساله حوزه قرآنی استان البرز خبر داد و گفت: استان البرز در پروژه ساخت صحن حضرت فاطمه‌زهرا(س) در جوار حرم امیرمومنان حضرت علی‌(ع) مشارکت می‌کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس مسعودی با اشاره اینکه لیالی قدر یک فرصت مغتنم است که بندگان خدا در مساجد ارتباط بیشتری با خداوند داشته باشند، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از دستگاه‌های فرهنگی و مسئول اعزام مبلغ به مساجد و مراکز مختلف در جمع‌آوری مردم در محافل و مجالس لیلة‌القدر تلاش خود را دارد. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد که فرصت مناسبی برای استفاده آحاد مردم از محافل و مجالس لیالی قدر فراهم کند، افزود: در این راستا بیش از 900 مبلغ به سراسر استان اعزام شده‌ است.
وی با اشاره اینکه در کنار بحث سخنرانی، مناجات‌خوان‌ها و مداحان حضور دارند و در مراسم سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)‌ برنامه‌ اجرا می‌کنند، گفت: در شب‌های لیالی قدر جمع‌آوری کمک‌های مردمی به ستاد عتبات عالیات توسط مبلغین، یکی دیگر از برنامه‌ها است. مسعودی با بیان اینکه استان البرز در پروژه ساخت صحن حضرت فاطمه‌زهرا(س) در جوار حرم امیرمومنان حضرت علی‌(ع) مشارکت دارد، افزود: مبلغین از اولین لیلةالقدر بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ستاد عتبات عالیات را آغاز کرده‌اند که ان‌شاءالله استان البرز در این حوزه سرافراز باشد. دبیر شورای توسعه قرآنی استان البرز با اشاره به اینکه اخیرا جریان شورای توسعه قرآنی استان توسط نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه شهرستان کرج به اداره‌کل تبلیغات اسلامی واگذار شده است، گفت: ما در حال ایجاد مقدمات در حوزه قرآنی هستیم تا آنچه در شان استان البرز با توجه به وجود افراد قرآنی در آن است، ایجا کنیم. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه در نظر گرفته شده است که استان البرز ظرف یک چشم‌انداز 5 ساله تبدیل به استان قرآنی شود، افزود: با فعال شدن دبیرخانه شورای توسعه قرآن در استان از کارشناسان قرآنی در این زمینه استفاده می‌شود و از طرفی چشم اندازی با توجه به داشته‌های موجود قرآنی تهیه می‌شود تا جایگاه استان البرز در 5 سال آینده از نظر قرآنی مشخص شود. وی با اشاره به اینکه در اولین نشست با اعضای شورای توسعه این مطلب مطرح می‌شود، گفت: با فعالیت علمی و پژوهشی چشم‌انداز تهیه می‌شود و برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود. دبیر شورای توسعه قرآنی استان البرز گفت: در استان البرز حافظان کل قرآن بیش از 100 نفر و حافظان از یک جزء الی 10 جزء نزدیک به 3 هزار نفر هستند. مسعودی با بیان اینکه تعداد قاریان مطرح در سطح کشوری و بین‌المللی در استان البرز نزدیک به 15 نفر هستند، افزود: تعداد قاریان در سطح استانی نزدیک به 100 نفر است. وی با اشاره به اینکه 200 موسسه قرآنی با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان مشغول به فعالیت است،‌ گفت: کل فعالیت این موسسات در حوزه قرآنی است و رتبه استان البرز در حوزه قرآنی جزء 5 استان اول کشور است.


منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود