27 تیر 1391
شماره خبر: 9083

ترویج مفاهیم قرآنی اولویت برنامه‌های فرهنگی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ترویج مفاهیم قرآنی اولویت برنامه‌های فرهنگی در البرز

سپیدار آنلاین: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: برنامه‌های فرهنگی این اداره در ماه مبارک رمضان با اولویت ترویج مفاهیم قرآنی اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی اظهار داشت: هر ساله برنامه‌های فرهنگی، معنوی و مذهبی متعددی در سراسر کشور طی ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. وی افزود: در همین راستا اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز برنامه‌های ویژه‌ای طی ماه مبارک رمضان دارد که اولویت اصلی تمام این برنامه‌ها ترویج و توسعه مفاهیم فرهنگی است.
ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای آگاه‌سازی جوانان
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تطهیر روح انسان‌ها است، گفت: از این فرصت باید بیشترین بهره را در جهت آگاه‌سازی نسل جوان ببریم. مسعودی ادامه داد: هدف از این آگاه‌سازی، آماده کردن نسل جوان در برابر تهاجم گسترده فرهنگی غرب است و به طور قطع اگر جوانان ما به اندیشه‌های ناب اسلامی و فرهنگ قرآنی مسلح باشند، هرگز تهاجم فرهنگی دشمنان ذهن و روح آنها را منحرف نخواهد کرد.
اعزام مبلغان مذهبی به تمام روستاهای البرز
وی در پاسخ به این پرسشی مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای تحقق این مهم در استان البرز تدارک دیده شده است؟ گفت: ما برنامه‌های معنوی و مذهبی متعددی با محوریت مساجد، حسینه‌ها و اماکن مذهبی و قبور مطهر امامزادگان (ع) در استان البرز اجرایی خواهیم کرد. مسعودی ادامه داد: یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات پاسخ به پرسش‌های دینی و شبهاتی است که در ذهن مردم به ویژه جوانان و نوجوانان وجود دارد. مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: در این زمینه به تمام روستاهایی که دارای جمعیت بالای 500 نفر هستند، یک روحانی اعزام شده و در طول ماه مبارک رمضان این روحانیون به پرسش‌های دینی مردم پاسخ خواهند داد. مسعودی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در هر روستا از سوی این روحانیون هماهنگ خواهد شد.
فعالیت بیش از یک هزار و 400 مبلغ در استان البرز
وی اعلام کرد: برای این منظور بیش از یک هزار و 400 مبلغ مذهبی باید در طول ماه مبارک رمضان در استان البرز فعالیت کنند. مسعودی در پایان اذعان داشت: تعدادی از این مبلغان و روحانیون ساکن استان البرز و شهرستان‌ها و شهرهای مختلف این استان هستند و برخی دیگر از این روحانیون با هماهنگی‌های انجام شده از حوزه‌های علمیه استان قم به البرز اعزام خواهند شد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود